Troleibuzul care a luat foc, a fost verificat sâmbătă. Gabriela Firea nu exclude un sabotaj
Gabriela Firea a vorbit despre troleibuzul care a luat foc pe unul dintre cele mai importante bulevarde in București, într-o intervenție telefonică la Digi24. Potrivit declarațiilor făcute de Primarul General al Capitalei, incidentul este bizar, pentru că vehiculul a fost verificatpe 29 mai, darși sâmbătă și ar fi fost imposibil să iasă de la revizie defect.
Comisia întrunită de urgență nu exclude posibilitatea unei mâini criminale, în cazul troleibuzului în flăcări
“Colegii m-au informat că acest troleibuz a avut revizia făcută și aseară și pe data de 29 mai.Nu vă ascund faptul că sunt colegi de-ai noștri care…încearcă să descopere dacă nu este vorba despre un sabotaj. Ne gândim la orice, dar nu vreau să anticipez”, a declarat Primarul General al Capitalei.
Gabriela Firea propune scoaterea din uz a mijloacelor de transport vechi cât mai repede posibil
Una dintre soluțiile propuse de Primăria Generală este reînnoireaparculuiautoși deblocarealicitațiilor.
Firea a mai spus că interiorul acestui tip de troleibuzea fost realizat din material din poliester,ca o soluțietehnică acceptatăcu mulți ani în urmă. Aceasta ar fi putut fi problema pentru care vehiculul s-a aprins atât de repede.
“Trebuia ales un material ignifug, care chiar și dacă ar fi fost un scurtcircuit nu ar fi permis extinderea flăcărilor de maniera pe care o vedem cu toții în imagini” a spus Gabriela Firea.
Troleibuzul incendiat face parte din flota de 100 de vehicule, achiziționată în2004-2005, este de fabricațieromânească,produse la societatea Astra din Arad, care spune primarul, a achiziționat caroseriide autobuze IVECO pe care le-a echipat și le-a transformat în troleibuze.
Ce spune șoferul troleibuzului ars
Șoferul care conducea mijlocul de transport în comul al STB a declarat căîn timp ce se deplasa pe Bulevardul Lascăr Catargiu a simțit miros de fum și, ca urmare adeconectat tot ce a putut. Pasagera a coborât până să izbucnească flăcările. Apoi, el aurcat pe autobuz și a stins flăcările care începuseră să apară cu un extinctor. Când acesta s-a consumat, focul a scăpat de sub control și a cuprins întreg troleibuzul. Deși pompierii au ajuns repede, nu au mai putut opri flăcările care deja cuprinseseră întreaga caroserie, spune șoferul troleibuzului ars, citat de Digi24.
Conducerea STB promite o anchetă minuțioasă și reverificare instalațiilor troleibuzelor
Directorul STB, Alexandru-Hazem Kansou, a anunțat că a dispusreverificarea instalaţiilor tuturor troleibuzelorpe care le deține societatea, constituirea unei comisii tehnice de cercetare pentru a stabili cauza producerii incendiului, dar și reinstruirea șoferilorîn legătură cu procedura de urgenţă ce trebuie aplicată pentru siguranţa călătorilor.
Cum a luat foc troleibuzul în centrul Capitalei
Cu privire la incendiu, el a transmis că a izbucnit în jurul orei 11.00, pe linia 86, în timp ce troleibuzul era în mișcare, pe Bulevardul Lascăr Catargiu, pe sensul spre Gara de Nord, iar şoferula observat că vehiculul scotea fum.
În vehicul se afla un călător şi șoferul, care s-au autoevacuat la timp și nu au fost răniți. Incendiul s-a extins rapid după evacuarea călătorului şi nua putut fi stins de șofer.
Focul a fost lichidat depompieri, iarîn jurul orei 12:00, troleibuzul a fost tractat şi retras la depou, pentru verificări tehnice.
Din primele cercetări a rezultatcă focul a pornit de la un scurtcircuit la instalaţia electrică.
Traficul în zonă nu a fost blocat, cu excepţia liniilor de troleibuz 79 şi 86, din cauza opririi tensiunii în reţea, pentru a permite intervenţia pompierilor.