Transporturile înregistrează un eșec de proporții: A fost anulată licitația uriașă pentru 40 de trenuri regionale
Autoritatea pentru Reformă Feroviară a anulat licitația pentru 40 de trenuri regionale, argumentând că ofertele nu pot fi cumpărate, transmite Economica.net, care a amintit că în cursa pentru contract intraseră Alstom, Siemens și chinezii de la CRRC Qingdao Sifang.
Licitația uriașă pentru 40 de trenuri regionale, anulată
„Nu a fost depusa nicio ofertă sau au fost depuse oferte care, deși pot fi luate în considerare, nu pot fi comparate datorită modului neuniform de abordare a soluțiilor tehnice și/sau financiare”, potrivit anunțului de anulare a licitației, care a fost publicat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) pe 24 august 2021.
În procesul-verbal de anulare încheiat pe 20 august 2021, ARF susține că nu se poate face evaluarea ofertelor cu luarea în considerare a consumului de energie stabilit fără a li se permite ofertanților să își modifice ofertele.
Alstom Ferroviaria Spa a depus o contestație la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor pe 26 august 2021, cel mai probabil împotriva deciziei ARF de anulare a licitației.
Nu este prima oară când e anulată licitația pentru cele 40 de rame. În iunie 2020, Tribunalul București dispunea aceeași măsură, pe fondul contestațiilor depuse după ce au fost declarați câștigători chinezii. Totuși, decizia a fost atacată la Curtea de Apel, iar licitația avea să continue.
ARF lansa licitația pentru achiziția trenurilor de călători pe 3 aprilie 2019. Inițial, licitația viza 40 de trenuri electrice regionale, cu posibilitatea suplimentării cu încă 40 de rame electrice.
Valoarea estimată se regăsește în următorul interval: 1.707.125.000 lei, fără TVA, contravaloarea a 40 rame cu 15 ani mentenanță – 4.557.130.000 lei, fără TVA, pentru 80 trenuri cu 30 de ani mentenanță.