Transporturile înregistrează un eșec de proporții: A fost anulată licitația uriașă pentru 40 de trenuri regionale

Publicat: 31 08. 2021, 11:45
Actualizat: 02 09. 2021, 11:43
Finlanda va relua serviciile de transport de marfă între Helsinki și Sankt Petersburg. Circulația pasagerilor rămâne în continuare suspendată. Foto simbol: Pixabay

Autoritatea pentru Reformă Feroviară a anulat licitația pentru 40 de trenuri regionale, argumentând că ofertele nu pot fi cumpărate, transmite Economica.net, care a amintit că în cursa pentru contract intraseră Alstom, Siemens și chinezii de la CRRC Qingdao Sifang.

Licitația uriașă pentru 40 de trenuri regionale, anulată

„Nu a fost depusa nicio ofertă sau au fost depuse oferte care, deși pot fi luate în considerare, nu pot fi comparate datorită modului neuniform de abordare a soluțiilor tehnice și/sau financiare”, potrivit anunțului de anulare a licitației, care a fost publicat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) pe 24 august 2021.

În procesul-verbal de anulare încheiat pe 20 august 2021, ARF susține că nu se poate face evaluarea ofertelor cu luarea în considerare a consumului de energie stabilit fără a li se permite ofertanților să își modifice ofertele.

Alstom Ferroviaria Spa a depus o contestație la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor pe 26 august 2021, cel mai probabil împotriva deciziei ARF de anulare a licitației.

Nu este prima oară când e anulată licitația pentru cele 40 de rame. În iunie 2020, Tribunalul București dispunea aceeași măsură, pe fondul contestațiilor depuse după ce au fost declarați câștigători chinezii. Totuși, decizia a fost atacată la Curtea de Apel, iar licitația avea să continue.

ARF lansa licitația pentru achiziția trenurilor de călători pe 3 aprilie 2019. Inițial, licitația viza 40 de trenuri electrice regionale, cu posibilitatea suplimentării cu încă 40 de rame electrice.

Valoarea estimată se regăsește în următorul interval: 1.707.125.000 lei, fără TVA, contravaloarea a 40 rame cu 15 ani mentenanță – 4.557.130.000 lei, fără TVA, pentru 80 trenuri cu 30 de ani mentenanță.