Transportatorii critică închiderea circulației pe Valea Oltului: Restricțiile vor duce la creșterea preţurilor bunurilor şi serviciilor

Transportatorii critică închiderea circulației pe Valea Oltului: Restricțiile vor duce la creșterea preţurilor bunurilor şi serviciilor
Foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Transportatorii critică închiderea circulației pe Valea Oltului și solicită autorităților aplicarea restricţiilor de circulaţie în intervale orare în care se înregistrează cele mai scăzute valori de trafic.

Transportatorii români, revoltați de restricțiile de circulație

Traficul rutier pe Valea Oltului va fi închis timp de o lună, începând din 8 iulie până în 9 august, pe timp de zi, iar şoferilor le vor fi recomandate rute ocolitoare, situație care va duce în final la creșterea costurilor pentru transportatori, susţin reprezentanţii UNTRR:

„Restricţiile de circulaţie, care urmează să fie instituite pe DN 7 în perioada 8 iulie – 9 august 2024 pentru lucrări de defrişare şi închiderea unei benzi pe partea bulgară a Podului dintre Giurgiu şi Ruse pentru o perioadă de două luni, vor afecta şi mai mult activitatea operatorilor de transport rutier, care se confruntă deja cu creşterea accizelor la motorină, timpii mari de aşteptare la frontiere şi cu restricţii de circulaţie instituite de autorităţi din cauza caniculei”, susţin reprezentanţii UNTRR.

Rutele ocolitoare vor afecta şi mai mult autovehiculele de transport marfă şi persoane, care circulă zilnic pe acea secţiune de drum, atrage atenția UNTRR.

„Închiderea circulaţiei pe timp de zi este o problemă considerabilă, în alte ţări se lucrează 24/7 pentru realizarea acestor lucrări, dar în România mediul de afaceri şi cetăţenii absorb cu uşurinţă aceste costuri suplimentare, ceea ce determina autorităţile să nu îşi modifice abordarea”, se arată în comunicat.

Decizia de a închide Valea Oltului pe timp de zi va avea un efect perturbator asupra lanţului de aprovizionare, avertizează transportatorii care precizează că vor trebui să îşi ajusteze itinerariile, ceea ce va duce la creşterea costurilor operaţionale.

“Închiderea va forţa multe camioane sa utilizeze rute alternative, mai lungi şi mai costisitoare, cum ar fi DN1 prin Valea Prahovei, deja cunoscuta pentru aglomeraţia. Ajustarea itinerariilor şi utilizarea rutelor mai lungi va creşte timpii de transport, ceea ce poate duce la întârzieri semnificative în livrarea mărfurilor, afectând toate sectoarele economice deservite de transportatorii rutieri, care depind de livrări punctuale şi în special transportul de mărfuri perisabile”, se menţionează în comunicat.

Totodată, utilizarea rutelor ocolitoare va însemna costuri mai mari cu combustibilul şi întreţinerea vehiculelor. Aceste costuri vor fi inevitabil transferate în preţurile bunurilor şi serviciilor, afectând economia largă şi consumatorii finali.

„Devierea traficului de mare tonaj pe drumuri alternative mai puţin adaptate va crea un risc suplimentar pentru siguranţa rutiera în zone care nu sunt pregătite sa gestioneze volumul de transport rutier cu camioane de pe Valea Oltului”, se menţionează în document.

Transportatorii avertizează că și în ceea ce priveşte restricțiile impuse pe podul de la Ruse vor avea loc blocaje, în condițiile în care Podul Prieteniei este tranzitat de 1.400 camioane pe fiecare sens zilnic, sau 2800 de camioane pe ambele sensuri.

Potrivit UNTRR, în prezent există traversări cu bacul/ferry la Zimnicea, Bechet, Turnu Măgurele, Călăraşi, se va deschide şi cel de la Giurgiu (Ostrovul Mocănaşul), însă accesul camioanelor de 40 tone este dificil la unele dintre aceste treceri, pentru că drumurile nu sunt reabilitate, iar capacitatea acestor bacuri/ferry este limitată la maximum 200 camioane/24 h, dacă se operează cu bacuri de 18 camioane sau de 70 camioane/24 h, dacă se operează cu bacul/ferry de 6 camioane, cu traversare la fiecare 2 ore, dar nu în intervalul orar de la miezul nopţii până la 5:00 sau 6:00 dimineaţa.

De asemenea, drumul din Bulgaria de la Calafat – Vidin către Sofia este unul dificil. În acest context, transportatorii solicită Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii şi CNAIR intensificarea operaţiunilor şi aplicarea restricţiilor de circulaţie în intervale orare în care se înregistrează cele mai scăzute valori de trafic pe Valea Oltului, iar pentru traficul rutier pe Podul dintre Giurgiu şi Ruse acesta să se realizeze astfel încât să nu se ajungă la timpi şi mai mari de aşteptare ca în prezent – camioanele aşteaptă frecvent 36 ore să intre în România.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`
Ultima oră
23:56 - Un accident grav de circulație a avut loc joi seară în Cluj. Cinci tineri, printre care o adolescentă de 15 ani, au fost transportați la spital
23:53 - Ursula von der Leyen a anunțat un ajutor de 10 miliarde de euro pentru ţările afectate de inundaţii
23:37 - Rareș Bogdan, despre amendamentul care-l ajută pe Iohannis să candideze la parlamentare: Nu lăsăm pe nimeni în urmă. Ne respectăm președinții de partid și de țară. Privim spre viitor
23:27 - Țara din Europa care va limita folosirea limbii ruse. Nu va mai putea fi folosită la locurile de muncă sau pe bancomate
23:14 - Cum a scăpat Mario Iorgulescu de pedeapsa de 13 ani și 8 luni de închisoare. Motivare: Nu a intenționat să omoare pe cineva / Opinia separată a unui judecător: Tânărul era beat, drogat, conducea cu viteză excesivă, a trecut pe roșu
23:00 - Cât costă o vacanță de șapte zile, la un hotel all inclusive în prima vacanță a elevilor. Unele destinații deja nu mai au locuri
22:39 - Bogdan Paraschiv (Partida Romilor): Am auzit încă de acum 6 – 7 luni că e posibil ca Iohannis să candideze la parlamentare (VIDEO)
22:33 - Momente de groază la bordul unui avion. În timpul zborului, pasagerii au început să „sângereze din gură și din urechi”
22:07 - Diana Buzoianu (USR) acuză PNL de ipocrizie în relația cu Nicușor Dan: L-au atacat atâtea luni și acum îl caută. Teatru ieftin pentru voturi (VIDEO)
22:02 - Țuțuianu: Iohannis a tot căutat un loc de muncă bun și cald, după ieșirea din mandat. Probabil candidatura lui la Senat e susținută de Ciucă pentru un fel de întoarcere a unor servicii pe care i le-a făcut președintele în ultimii ani (VIDEO)