Transportatorii amenință cu proteste, nemulțimiți de schimbările pe care le pregătește ASF la legea RCA

Publicat: 26 02. 2016, 09:58
Foto: ziarulevenimentul.ro

Schimbările majore pe care le pregăteşte ASF la legea RCA îi scot pe transportatori în stradă, informează B1 TV. Aceștia susțin că autoritatea de supraveghere evită să stabilească din trei în trei luni preţurile poliţelor pentru a nu se ajunge în situaţia de anul trecut când acestea au crescut cu 30 la sută. Printre schimbări se află şi posibilitatea de a suspenda polița RCA pentru şoferii lasaţi fără permis.

Potrivit noilor reglementări dorite de ASF, riscurile pentru şoferii care circulă deşi au carnetul suspendat cresc.

Astfel, ASF vrea ca poliţa RCA să fie suspendată pentru perioada când acesta nu are dreptul să şofeze.

Schimbările prevăd şi mai mulţi bani despăgubiri pentru victimele din accidente, dar şi un calcul aparte al firmei de asigurare pe care trebuie să îl facă atunci când stabileşte prima de asigurare.

Toate aceste modificări au stârnit nemulţimirea transportatorilor, care reclamă faptul că în lege nu există o cerinţă importantă a lor. Președintele Federației Operatorilor Români de Transport,
Augustin Hagiu solicită ca ASF să fie obligat să vină periodic, măcar o dată la trei luni, cu un preț de referință pentru polițele RCA. Astfel, piaţa ar putea fi ţinută sub control şi preţurile nu ar exploda de la an la an.

În aceste condiţii, transportatorii ameninţă cu proteste de amploare.

Aceste mişcări de stradă anunţate vin în contextul în care românii au îndurat cele mai mari scumpiri ale RCA din Europa. Numai anul trecut, poliţele s-au scumpit cu aproximativ 30%, de șase ori mai mult decât în Bulgaria și de trei ori mai mult decât în Ungaria. Iar în Polonia, preţurile au scăzut cu până la 20 la sută, în ciuda insistenţei autorităţii de supraveghere de a le majora.

De pe piața RCA a dispărut societatea Astra Asigurări, considerat de multi cel mai important jucător. Falimentul Astra a venit după problemele în justiție ale omului de afaceri Dan Adamescu.
Compania avea nu mai puțin de 2,5 milioane de polițe și 1,7 milioane de clienți în momentul în care i-a fost cerut falimentul.