Compania Transgaz acuză constructorul lucrărilor de pe Autostrada Moldovei A7 de explozia care a avut loc în noaptea de miercuri spre joi la Călimănești. Acesta nu ar fi respectat avizul de amplasament.
„În noaptea de 21 septembrie 2023, în județul Vrancea, în jurul orei 01:15, pe conducta de transport gaze naturale Dn800 Șendreni-Onești, în zona localității Călimănești, la kilometrul 93+328 față de SCV Șendreni, respectiv kilometrul 52+174 față de NT Onești s-a produs un incident tehnic major cu foc, în timpul execuției lucrărilor la autostrada A7 Moldova (Focșani -Bacău)”, precizează Transgaz.
„Menționam faptul că, constructorul lucrărilor nu a respectat prevederile Avizului de amplasament nr. 219/2197/04.01.2021 emis de SNTGN Transgaz SA pentru lucrarea „Autostrada Focșani -Bacău (inclusiv rețele de utilități) cu amplasamentul pe teritoriul județului Vrancea”.
Avizul CTE din partea SNTGN Transgaz SA pentru proiectul tehnic de relocare/înlocuire a conductei de gaz intersectată de proiect.
Reprezentanții Transgaz s-au deplasat imediat la fața locului, au întreprins toate măsurile tehnice necesare pentru stingerea flăcării, izolarea conductei de transport gaze naturale, eliminând orice alte riscuri pentru viața umană și mediul înconjurător.
Nu au fost afectați furnizori sau consumatori de gaze naturale, SNTGN Transgaz SA luând toate măsurile tehnice necesare pentru asigurarea alimentării cu gaze naturale a zonei.
SNTGN Transgaz SA transmite condoleanțe familiilor și apropiaților celor care și-au pierdut viața în acest incident”, a transmis compania Transgaz.
Pe de altă parte, prefectul judeţului Vrancea, Nicuşor Halici, a declarat joi că se fac verificări la magistrala de gaz, care ar fi trebuit să se afle la o adâncime de 1,8 m.
Acesta a precizat că din primele informații, conducta se află la aproximativ un metru sub pământ:
„Din primele concluzii, este o eroare umană, vedem acum de unde vine eroarea umană, din cea constructivă a acestei magistrale, că nu ar fi la adâncimea corectă faţă de cât s-a intervenit în 2017, ultima oară, pe acest tronson şi ar fi fost remediate zonele cu o degradare mai mare de 40%. El a fost verificat în 2016, acest gazoduct, magistrală şi rezista, conform verificărilor, la o presiune de 45 de bari, pe ea avea în timpul exploziei 35 de bari de atmosfere, aşa o ţineau, cu 10 atmosfere sub cea dată de verificări”, a spus prefectul.