Piața jucăriilor din Marea Britanie valorează 3,4 miliarde de lire sterline, nu e de mirare că și oferta este pe măsură. La cel mai mare târg de jucării de Marea Britanie poți găsi pui de dinozaur roz care are autonomie atunci când se plimbă, habitate de reproducere a insectelor, o serie de mascote Pikachu, o mulțime de boardgames, trucuri pentru magicieni și tone de lego.
Târgul de Jucării, în Kensington Olympia din Londra, vinde cea mai mare gamă de jucării, jocuri și hobby-uri din Marea Britanie, producătorii din lume se întrec să-și prezinte cele mai recente produse, în timp ce comercianții cu amănuntul arată care sunt cele mai tari și mai noi tendințe.
Este un loc în care se îngrămădesc plușuri și puzzle-uri, mașini cu telecomandă și bucătării în miniatură și mai mult plastic decât ai putea găsi la o convenție petrochimică. Afacerea de 3,4 miliarde de lire sterline este luată într-adevăr foarte în serios.
La târg apare inclusiv o figurină Captain Planet care promite că „repara daunele făcute Pământului!”
„Asistăm la un adevărat boom în micro-colecție”, spune Kerri Atherton, șefa de afaceri publice la British Toy & Hobby Association, care organizează târgul, aflat la cea de-a 71-a ediție.
La cele 250 de standuri jucăriile sunt aranjate seducător ca borcanele într-o vitrină de dulciuri și devin din ce în ce mai mici, pe măsură ce producătorii valorifică tendința actuală a colecțiilor pentru copii.
Noua modă e efectul puterii de cheltuieli reduse a clienților, cât și al lipsei lor de spațiu de stocare, împreună cu pofta în continuă creștere pentru toate lucrurile kawaii – adică drăguțe.
„Oamenilor le place pur și simplu faptul că sunt atât de mici”, spune Jeff van Rens de la Funko, o marcă americană care realizează figurine de vinil fenomenal de populare numite Pops, cu capete pătrate și supradimensionate de desene animate.
Și tendința jucăriilor surpriză în ambalaje opace a explodat în ultimii ani, cu o valoare de piață globală de aproximativ 11 miliarde de lire sterline. Magazine precum Pop Mart și Miniso au crescut în popularitate, în special cu piața „kidult” – cei peste 12 ani, care acum reprezintă aproape 1 lire sterline din fiecare 3 lire cheltuite pe jucării.
Mulțimi de adolescenți și adulți tineri stau la coadă pentru cele mai recente lansări de cutii surpriză, în timp ce magazinele sunt pline de oameni care țin cutiile în dreptul urechilor și le scutură, sperând să afle ce se află înăuntru.
O altă modă recentă a adus în atenția celor mici, spre deliciiul acestora, coșmarul părinților lor atunci când li se întâmplă câte un accident cu mâncarea, potrivit The Guardian.
Una dintre cele mai recente game de jucării, numită Terror Fried. „Se bazează pe ceea ce se întâmplă atunci când o vizită la fast-food merge cât se poate de prost”, spune vânzătorul. „Poate că un șoarece sau un gândac cade în friteuză.”
Colectia din acest an, Stir-fry Surprise, va lua forma unui fel de mâncare chinezească la pachet. Iei un rulou de primăvară și îl zdrobești în mână, din el va începe să curgă slime-ul gelatinos printre degete.
În slime se găsește una dintre multele creaturi misterioase cu diferite grade de raritate, care te-ar putea aștepta în interiorul bolurilor cu supă cu tăiței, fursecuri și rulouri de sushi. Toată ideea e să colecționezi cât mai multe astfel de creaturi.
Un succes neașteptat în materie de jocuri video a venit dintr-unul dintre colțurile necunoscute ale internetului, sub forma Toaletei Skibidi – un serial animat pe YouTube irealist despre toaletele posedate care se războiesc cu oamenii.
Una dintre cele mai populare jucării rămâne însă o pernă Squishmallow de 20 cm înălțime care sfidează toate așteptările inovației, fiind ca o perniță umplută, care ia forma animalelor, legumelor și hibrizilor ciudați dintre ambele sau cu imaginea unor vedete și miliardari.
Fiecare Squishmallow vine cu propria sa biografie, încurajând fanii să adune o întreagă distribuție de personaje ciudate cu care s-ar putea identifica.