Dezastrul de la bacalaureat, dar și cel de la examenul de titularizare din acest an, poate fi privit și dintr-o altă perspectivă decât responsabilitatea politică a sistemului. Constantin Crețan propune o interpretare a rezultatelor dezamăgitoare și în funcție de IQ-ul românilor.
“Ca și bacalaureatul, examenul de titularizare a profesorilor vine să confirme rezultatele studiului lui Rindermann în ceea ce privește IQ-ul mediu al românilor: 90 al întregii populații și 110 al celor mai inteligenți 5%”, scrie Crețan pe blogul personal.
“Un IQ de 90, așa cum au românii, înseamnă IQ-ul mediu al englezilor la vîrsta de 14 ani. Jumătate dintre români ar trebui să nu facă mai multă școală decît fac englezii pînă la 14 ani, pentru că tot ce fac în plus e inutil”, este verdictul dat de Crețan situației din învățământul românesc.
Constantin Crețan este autorul unei cărți care a lansat o teorie revoluționară, potrivit căreia omul de Cro-Magnon a fost mai inteligent decât omul modern.