Tinerii din generația Z recunosc că preferă casele self-pay ca să fure din magazin. „Nu le pasă de clienții lor, doar să facă bani”

Tinerii din generația Z recunosc că preferă casele self-pay ca să fure din magazin. „Nu le pasă de clienții lor, doar să facă bani”
Sursa foto: Freepik

Mai mult de jumătate dintre cumpărătorii ce fac parte din Generația Z spun că preferă cozile de la casele de marcat self-pay și că ar schimba magazinul la care își fac cumpărăturile dacă ar renunța la aceasă modalitate de plată, majoritatea pentru că se consideră independenți sau pentru că sunt introvertiți.

De asemenea, o treime dintre ei a recunoscut că fură folosind casele de marcat self-pay.

Aproape jumătate recunosc că cel mai scump produs din coș e furat

Potrivit unui sondaj realizat de  compania de research LendingTree în rândul a 2.000 de americani ce fac parte din Generația Z, aproape jumătate dintre repondenții  au declarat că, din coșul lor de cumpărături, cel mai scump articol este unul pe care îl fură, în timp ce 37% au spus că fură doar lucruri de strictă necesitate, potrivit The New York Post.

Unii motivează acest comportament infracțional ca fiind de fapt un mijloc de a se răzbuna pe companiile în proprietatea cărora se află magazinele.

„Avem atât de multe companii cărora nu le pasă de clienții lor, ci doar de a face bani. Dacă putem pedepsi corporația, simțim că am făcut tot ce am putut”, dezvăluia un adolescent pentru Vice în 2020. La acea vreme, a existat o creștere a numărului de sfaturi și trucuri pentru a fura din magazine care au devenit virale în mediul online.

”Nu cred că a fura de la marile corporații este imoral”

Opiniile lor indică o tendință mai largă, deoarece puțin peste jumătate dintre cei din Generația Z au avut o părere negativă despre capitalism, conform unui sondaj din 2021.

„Nu cred că a fura de la marile corporații este imoral, deoarece diminuează sistemele care își exploatează lucrătorii și resursele pentru câștig economic”, a declarat un tânăr de 19 ani pentru Dazed anul trecut.

Lanțuri populare precum Costco și Wegmans au început să regândească casele de marcat self-pay la sfârșitul anului trecut; Walmart chiar a retras aceste case de marcat din trei dintre locațiile sale din New Mexico.

Soluția tehnologică care ar putea reduce rata furturilor din magazine

Potrivit CNN, comercianții cu amănuntul au o problemă de „shrink” – o pierdere de marfă, fie din cauza unor furturi mărunte, fie din cauza unei erori a clientului, cum ar fi înregistrarea unui tip greșit de măr sau de roșie -, amintind un studiu internațional care demonstrează o rată de pierdere de 4% pentru companiile cu case de marcat de tip self-service.

Dar nu toate magazinele suferă aceleași pierderi. Amazon, de exemplu, folosește tehnologia „Just Walk Out” pentru a urmări ce articole iau clienții de pe raft, taxându-i odată ce ies din magazin, o tehnologie care ar putea reduce rata furturilor din magazinele tradiționale

Urmăriți B1TV.ro și pe
`