Țigările IQOS și Glo, un PERICOL pentru sănătatea publică: Reclama agresivă la astfel de dispozitive ar putea fi interzisă (VIDEO)
Reclama agresivă la ţigările electronice ar putea deveni istorie. Cel puţin asta îşi doreşte un grup de parlamentari care doreşte interzicerea acestor reclame în spaţiile publice, cum ar fi panourile publicitare şi la metrou. Un prim semnal de alarmă a fost tras de secretarul de stat Raed Arafat, cel care a cerut oprirea promovarii unor astfel de dispozitive.
Interzicerea reclamelor la tutun nu i-a împiedicat pe producători să îşi facă publicitate. Aceștia au ales o formulă mult mai agresivă de reclamă: pe panourile publicitare, la metrou, în staţiile de autobuz şi nu numai.
”Vrem să aducem o modificare pentru reclama agresivă pe care cei din industria tutunului deja au început să o aiba pentru a atrage copiii pentru fumatul fără fum”, a declarat senatorul PSD Emanuel Botnariu.
Iar principalii vizaţi sunt tinerii. Aşa că în Parlament se vorbeşte de un proiect de lege prin care să fie interzisă reclama la ţigările electronice.
”Tinerii imediat reacționează, curiozitatea este foarte mare, dar și adicția, pe cealaltă parte, este foarte mare”, a mai spus Botnariu.
”Faptul că avem o prevalență atât de mare la categoria de vârstă 13/15 ani este o consecință directă a faptului că publicitate la produse din tutun este permisă pe o scară atât de largă”, a declarat Ramona Brad, fondator inițiativa 2035 Fără Tutun.
O lege prin care situaţia întâlnită zilele trecute în pasajul de la piaţa Universităţii ar fi de domeniul trecutului. Toţi stâlpii de susţinere erau îmbrăcaţi în afişe care făceau reclamă la ţigările electronice. Tot de aici a plecat şi revolta secretarului de stat Raed Arafat.
”Exact ca țigările clasice, țigările electronice introduc în corpul uman substanțe toxice, poate că cu o cocentrație mai mică. Eu am reacționat în mod deosebit din cauza promovării. Noi am scăpat de promovarea fumatului de foarte mult timp. În spațiul public, promovarea este la fel de agresivă ca în anii 90 când firmele de țigări nu știau cum să recruteze copiii”, a declarat Raed Arafat.
Studiile despre efectele țigărilor electronice sunt la început, iar comercianţii de tutun pretind că acest mod ar fi mai „sănătos” decât fumatul clasic. Publicitarii au trecut de la reclama la ţigări la cea pentru ţigările electronice şi şi-au motivat demersul prin faptul că sunt mai puţin nocive. Însă un aspect mai puţin cunoscut este faptul că şi accizele sunt cam de patru ori mai mici.
Emisia video va porni imediat. Daca aveti un ad blocker activ va rugam dezactivati-l.