Tinerii din ziua de astăzi nu au bani, dar au gusturi scumpe. Cumpărăturile perfecte și personale, printre dorințele lor. Generația Z preferă autenticitatea, însă tinerii sunt sub lumea digitală. Din obiceiul tinerilor de a cumpăra foarte multe lucruri și de a cheltui bani într-un mod serios, brandurile au început să înțeleagă ce își doresc ei și cum fac cumpărături, potrivit The Economist.
În prezent, Uniunea Europeană găzduiește aproape 125 de milioane de persoane cu vârsta cuprinsă între 10 și 34 de ani. De asemenea, America are 110 milioane de persoane care fac parte din Generația Z.
Cheltuielile totale anuale ale familiilor americane și Millennials au atins 2,7 miliarde de dolari, aproximativ 30% din total. Până în 2026, specialiștii cred că Generația Z ar putea reprezenta majoritatea cumpărătorilor.
Un studiu realizat de McKinsey, un consultat, arată că tinerii din Generația Z se îndoiesc că își vor putea permite să se pensioneze. Mai puțin de 50% dintre persoanele care au luat parte la studiu cred că vor avea vreodată o casă.
Printre preferințele tinerilor se numără și abonamentele. Aceștia preferă accesul partajat la produse mai mult decât proprietatea absolută. Din acest motiv, site-urile de închiriere online și serviciile de streaming au cunoscut o creștere majoră în ceea ce privește numărul de utilizatori.
Generația Z este tot mai implicată în mediul online. Instagram, Meta și Tiktok fac parte din aplicațiile din care tinerii se inspiră tot mai mult. Potrivit McKinsey, până în 2021, șase din zece americani sub vârsta de 25 ani au finalizat o achiziție pe un site de social media. Unii urmează modelul chinez de „comerț social” prin amestecarea divertismentului live cu șansa de a face cumpărături.