STUDIU: Românii nu își schimbă electrocasnicele dacă nu sunt stricate / În funcție de ce criterii le aleg pe cele noi

STUDIU: Românii nu își schimbă electrocasnicele dacă nu sunt stricate / În funcție de ce criterii le aleg pe cele noi
Sursa foto: Freepik

Un procent de 70% dintre români nu își cumpără electrocasnice noi, dacă cele pe care le au nu se strică.

Analiza urmărește evaluarea preferințelor și comportamentelor de achiziție ale românilor în ceea ce privește electrocasnicele.

Când preferă românii să își schimbe electrocasnicele

70% dintre români își schimbă electrocasnicele atunci când cele vechi se strică, iar 31% declară că le achiziționează atunci când găsesc promoții avantajoase. 17% dintre participanții la studiu susțin că își cumpără aparate electrocasnice pentru că vor să își doteze casa cu tehnologii noi / inovații.

În timp ce femeile preferă să își schimbe electrocasnicele vechi, stricate, cu unele noi, bărbații sunt mai atrași de achiziționarea de noi tehnologii.

În comparație cu anul 2021, procentul celor care preferă să își repare electrocasnicele în loc să cumpere unele noi (6% în 2021) a crescut la 15%.

Cei mai mulți români (70%) cumpără electrocasnicele în funcție de preț, iar ofertele promoționale la astfel de aparate s-au dublat ca importanță în decizia de achiziție comparativ cu anul 2021.

Ca și acum doi ani, românii sunt atenți la preț (70%), la performanță (54%) – în special cei cu vârste între 44-55 ani (66%), și la consumul de energie (54%) – în special persoanele mature peste 55 ani (70%), potrivit Adevărul.

„Este important de semnalat amploarea pe care au căpătat-o promoțiile în contextul scumpirilor constante din ultima perioadă, acestea fiind menționate de 46% dintre români comparativ cu 21% în 2021”, au precizat autorii analizei.

Importanța mărcii, criteriu mai important pentru români

În ceea ce privește achiziționarea de aparate electrocasnice, românii oferă o mai mare importanță mărcii, înregistrându-se o creștere semnificativă a acestui criteriu, de la 14% la 22%.

„Îndreptându-ne atenția către metodele de informare înainte de achiziționarea electrocasnicelor, în topul preferințelor regăsim site-urile magazinelor (48%), recenziile din cadrul magazinelor online (43%) și solicitarea de informații direct din magazin (39%). La o privire mai atentă descoperim că atât site-urile magazinelor, cât și recenziile online din cadrul acestora sunt preferate într-o măsură semnificativ mai mare de persoanele între 45-55 ani, acestea înregistrând scoruri de 57%, respectiv 50%, pe când persoanele mature de peste 55 ani preferă mai degrabă să solicite informații direct de la personalul din magazin (49%)”, a informat sursa citată.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`