Studiu: Doar 51% dintre români se simt mândri în mare sau foarte mare măsură că sunt români. Ce spun despre cheltuielile pe care le fac în actualul context economic

Studiu: Doar 51% dintre români se simt mândri în mare sau foarte mare măsură că sunt români. Ce spun despre cheltuielile pe care le fac în actualul context economic
Sursa foto: Inquam Photos / Virgil Simonescu

Un studiu Reveal Marketing Research dat publicității joi arată că 46% dintre români sunt de acord în mare și foarte mare măsură că achizițiile lor actuale sunt strict necesare pentru traiul zilnic. De asemenea, 51% dintre români se simt mândri în mare sau foarte mare măsură că sunt români, dar procentul e semnificativ mai scăzut în rândul tinerilor.

Ce arată studiul despre cumpărăturile pe care le fac românii

În ultima lună, românii au cheltuit cel mai mult pe alimente (89%), utilități (82%), produse de igienă personală (73%), produse pentru îngrijirea casei (67%) și medicamente sau suplimente (66%).

Pe de altă parte, 16% dintre români au alocat sume reduse pentru cărți, călătorii și vacanțe (13%) sau produse destinate hobby-urilor (7%), arată studiul Reveal Marketing Research, citat de Agerpres.

Comparativ cu 2022, au crescut semnificativ cheltuielile pentru produsele de bază, dar au scăzut cele, de exemplu, cu produsele cosmetice sau hobby-urile. Aceste comparații reflectă o tendință a românilor de prioritizare a cheltuielilor în contextul economic actual.

Datele recente arată o creștere semnificativă a cheltuielilor realizate în ultima lună, comparativ cu cele din 2022, pentru categoriile de bază, precum produsele alimentare (+17%), utilitățile (+16%), produsele de igienă corporală (+11%), produsele pentru curățenie (+8%) și medicamentele și suplimentele (+12%). În schimb, românii au cheltuit mai puțin față de 2022 pe produse cosmetice și parfumuri (-3%), articole destinate hobby-urilor (-3%) și accesorii precum ceasuri și bijuterii (-2%).

Sunt oamenii mândri că sunt români?

În ceea ce privește mândria națională, 51% dintre români se simt mândri în mare sau foarte mare măsură că sunt români, însă acest procent este semnificativ mai scăzut în rândul tinerilor: doar 35% dintre cei din Gen Z (18-28 ani) și 42% dintre cei din Generația Y (29-44 ani) împărtășesc acest sentiment.

Studiul s-a desfășurat online, în perioada 5-12 martie 2025, pe un eșantion de 1.003 respondenți cu vârsta 18+, utilizatori de internet, din mediul urban și peri-urban. Eroarea maximă de eșantionare este +/-3,1%, la un nivel de încredere de 95%.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`