Un studiu Reveal Marketing Research arată că doar unul din zece români şi-ar dori să revină fizic la job. În schimb, românii duc dorul deplasărilor și ieșirilor în oraș: 38% și doresc cel mai mult să revină lucrurile la normal pentru a putea călători. Studiul mai arată că ”schimbarea” e cuvântul-cheie al acestui an, căci epidemia de coronavirus ne-a forțat să ne regândim stilul de viață.
38% dintre români au spus că își doresc cel mai mult să poată călători din nou. 48% dintre familiile moderne, urmate de 46% dintre tinerii profesionişti afirmă că le este dor de călătorii. Aproximativ o treime dintre maturii fără partener a menţionat acelaşi lucru.
Unul din patru respondenți își dorește să se poată întâlni din nou cu familia și prietenii. Dintre toate segmentele, tinerii au bifat în cea mai mare măsură aceasta opţiune – 40%.
19% au menţionat activităţile de recreere şi doar unul din 10 revenirea fizică la muncă, se arată noul studiul Reveal Marketing Research, citat de News.ro.
„Dintre segmentele analizate, doar 13% dintre tinerii profesionişti şi 8% din familiile moderne au declarat că îşi doresc să revină la normal mai repede mersul la serviciu. Datele ne sugerează faptul că romanii au reuşit să se adapteze noii realităţii şi să îşi poată îndeplini munca, indiferent de locaţie”, se mai arată în studiul Reveal Marketing Research.
4% dintre români au ales cumpărăturile în magazinele fizice, iar o explicație ar fi că acestea au rămas deschise și pe parcursul crizei sanitare, așa că aceast activitate se desfășoară și acum. Autoriii studiului remarcă, totuși, că oamenii cumpără tot mai mult de pe internet.
O cercetare anterioră a companiei a arătat că 43% dintre români fac cumpărături online într-o săptămână obişnuită.
„Contextul COVID-19 ne-a făcut să ne regândim în profunzime stilul de viaţă: de la locul de muncă, la hobby-uri şi ieşiri cu prietenii. Schimbarea a fost cuvântul-cheie pentru anul 2020, iar acest lucru a declanşat emoţii cât mai diverse posibil din partea oamenilor”, mai arată studiul Reveal Marketing Research, citat de News.ro.
Metoda folosită de Reveal Marketing Research în realizarea studiului a fost CAWI (Computer Assisted Web Interview). Cercetarea, desfășurată în perioad 7 – 13 octombrie, a presupus 1.017 interviuri online cu respondenţi cu vârsta peste 18 ani, pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional urban şi rural.
Eroare de eşantionare +/- 3%. Nivel de încredere – 95%.