Studiu ALARMANT: 42% dintre elevii români sunt analfabeți funcțional. Chiar dacă știu să citească și să scrie, ei nu înțeleg textele asimilate

Publicat: 07 11. 2016, 23:19
Foto: jurnaluldenordvest.ro

Potrivit unui studiu al Centrului de Evaluare şi Analize Educaţionale prezentat luni, la Cluj-Napoca, aproximativ 42% dintre elevii români în vârstă de 15 ani sunt analfabeţi funcţional.

Mai exact, aceștia stiu să scrie și să citească, dar nu înţeleg textele asimilate.

”Este un număr absolut nepermis de mare de tineri care finalizează şcoala fără ca ceea ce au acumulat în şcoală să le permită să funcţioneze în societate. Acest lucru ne conduce la ratarea şansei ca educaţia să reprezinte un factor de împlinire personală, dar şi un vector de mobilitate socială. Media europeană este de 20% cu o ţintă de sub 15% până în 2020. Noi, la 42%, nici măcar nu puteam tinde spre aşa ceva într-un timp atât de scurt, aşa că în primul rând ar trebui să avem o definire a fenomenului. Rata abandonului şcolar este de 19% în condiţiile în care ne-am asumat, ca ţară, un nivel de 11%, doar că a merge la şcoală nu este suficient şi mulţi copii vin degeaba la şcoală”, a declarat Ligia Deca, consilier de stat în Departamentul Educaţie şi Cercetare din Administraţia Prezidenţială, potrivit News.ro.

Chiar dacă România are un nivel de analfabetism funcţional dublu faţă de media europeană, situaţia nu pare să aibă vreo rezolvare.

”Încercăm să identificăm problema. Încercăm să vedem de unde poate să vină o strategie în acest sens. Având în vedere că încă nu avem o definiţie acceptată la nivel naţional, este greu să spunem câţi bani alocăm acestei probleme. Nu putem măsura nici măcar ce intervenţii se fac”, a mai declarat Ligia Deca.