Studiu: 79% dintre hotelieri au făcut investiţii în proprietăţile lor în pandemie, iar 21% dintre hotelieri au majorat preţurile cu 5-10%

Studiu: 79% dintre hotelieri au făcut investiţii în proprietăţile lor în pandemie, iar 21% dintre hotelieri au majorat preţurile cu 5-10%
Foto: pixabay.com

Potrivit unui sondaj realizat în rândul hotelierilor, 19% dintre aceștia au precizat că scăzut cu 5-10% tarifele comparativ cu anul trecut, în timp ce 21% dintre respondenţi au majorat preţurile cu 5-10%.

Studiul a fost realizat de platforma de rezervări hoteliere Travelminit.ro, care precizează că un procent de 79% dintre hotelierii prezenţi spun că au făcut investiţii în proprietăţile lor în perioada pandemiei.

De asemenea, 23% dintre hotelieri au primit deja primele rezervări pentru perioada Paştelui, iar 19% confirmă că unitatea este complet ocupată pentru perioada sărbătorilor pascale. Totodată, 37% au înregistrat şi primele rezervări pentru sezonul estival, arată compania.

”Conform studiului Travelminit.ro, 79% dintre hotelierii prezenţi pe platforma au profitat de perioada mai puţin aglomerată din ultimul an pentru a aduce îmbunătăţirii proprietăţilor pe care le administrează şi a întâmpina turiştii în cel mai bun mod posibil. Astfel, 56% au investit în renovarea camerelor, 17% au renovat bucătăria, iar 6% dintre respondeţi au îmbogăţit gama de facilităţi de care dispune unitatea de cazare, incluzând servicii noi precum SPA, ciubăr sau masaje”, arată compania.

19% dintre hotelieri au declarat că tarifele lor sunt cu 5-10% mai mici decât în sezoanele trecute. Există, însă, şi hotelieri care au decis să majoreze preţurile cu 5-10% (21% dintre respondenţi), iar un procent de 4% au declarat că anul acesta românii trebuie să plătească minim 10% în plus pentru sejururile în locaţiile lor.

Totodată, 31% dintre hotelieri susţin că vor veni cu reduceri de preţ anul acesta, îndeosebi sub forma unor oferte speciale şi sezoniere şi 25% vor să îşi îmbunătăţească sistemul de rezervări, implementând rezervările în timp real, care îi ajută să evite situaţiile neplăcute precum overbooking-ul.

„Sperăm că suntem la finalul acestei perioade extrem de furtunoase pentru industria hotelieră din România. Scopul nostru, încă de la debutul pandemiei, a fost să rămânem aproape de partenerii noştri hotelieri. Am implementat împreună cu ei rezervările în timp real, un sistem ce îi va ajuta să îşi crească numărul rezervărilor online şi am dublat numărul proprietăţilor care nu percep avans sau care oferă anulare gratuită cu până la 7 zile înainte de sosire”, a declarat Timea Ambrus Operations Manager Travelminit.ro.

Pe de altă parte, 45% dintre partenerii hotelieri ai Travelminit.ro au decis să îşi ajusteze politicile de anulare şi rezervare, care anterior erau mai puţin avantajoase.

”Astfel, în noul context, românii vor putea profita de rezervări flexibile fără avans sau chiar cu anulare gratuită, ceea ce uşurează povara financiară pe care şi-o asumau turiştii care doreau să călătorească, dar nu îndrăzneau să facă rezervări de teamă că nu le-ar putea onora şi ar pierde banii”, spun reprezentanţii companiei.

Pandemia a schimbat în mod sesizabil comportamentul turiştilor români, iar dacă în anii anteriori aceştia îşi rezervau din timp vacanţele de Paşte, de 1 Mai sau pe cele estivale, anul acesta peste 50% dintre rezervările pentru perioada următoare fiind de genul “last-minute”, efectuate cu 3-14 zile înainte de check-in. Vacanţele celor ce aleg sejururi în România sunt preponderent de scurtă durată, 66% dintre rezervări fiind de 1-2 nopţi, 30% de 3-5 nopţi, iar restul de doar 4% de peste 5 nopţi.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`