Schimbări importante vor fi introduse începând de vineri pe rafturile magazinelor. Toate sticlele de vin vor trebui să aibă afișat un cod QR care să indice informații suplimentare despre produs.
Odată scanat, codul va permite cumpărătorilor să vadă lista de ingrediente și valoarea nutrițională, dar și prin ce tratamente a trecut băutura și ce aditivi au fost folosiți, potrivit observatornews.
Se va putea scana codul QR care prezintă lista cu toate ingredientele pe care produsul le conţine.
Ce se întâmplă în momentul în care consumatorii vor scana codul QR? Aceștia vor fi trimiși pe site-ul producătorului, unde se vor regăsi informații despre toţi aditivii, precum sulfiţii, albuşul de ou, compuşii chimici, nivelul de zahăr, tratamentul folosit în menţinerea vinului – în total, sute de subtanţe.
Vinurile deja produse și etichetate fără codul QR vor putea fi vândute până ce se epuizează stocurile.
Piaţa locală a acestei băuturi alcoolice valorează circa 2 miliarde de lei. Anual, România produce 4,5 milioane de hectolitri de vin. Suntem pe locul 12 în lume în topul celor mai mari producători, într-un clasament condus de Italia, Franţa şi Spania.