Spectaculoasa gară din Alpi, construită la o altitudine de 3.500 de metri în „vârful Europei”, arată ca o bază secretă a unui răufăcător din filmele cu supereroi

Spectaculoasa gară din Alpi, construită la o altitudine de 3.500 de metri în vârful Europei, arată ca o bază secretă a unui răufăcător din filmele cu supereroi

Sus, în Alpii elvețieni, la o altitudine de aproape 3.500 de metri, se află Jungfraujoch, gara situată la cea mai mare altitudine în Europa, o minune a ingineriei umane care există de peste un secol.

Jungfraujoch, o gară spectaculoasă, cocoțată pe o stâncă între munții Jungfrau și Mönch

Trenul nu pare a fi cel mai bun mijloc de transport atunci când încerci să escaladezi un munte, dar elvețienii par să aibă altă părere.

La sfârșitul secolului al XIX-lea, ei au început să lucreze la un proiect care nu seamănă cu niciun altul – Jungfraubahn, o cale ferată abruptă care traversează Alpii Bernezi până în „vârful Europei”.

Și, la capătul căii ferate Jungfraubahn, au construit Jungfraujoch, o gară spectaculoasă, cocoțată pe o stâncă între munții Jungfrau și Mönch, ambii ridicându-se la peste 4.000 de metri.

Astăzi, Jungfraujoch este recunoscută oficial ca fiind gara construită la cea mai mare înălțime în Europa și este una dintre cele mai populare atracții turistice din Elveția.

O călătorie până la cea mai înaltă gară din Europa nu este chiar ieftină (costă aproximativ 245 de dolari), dar este o experiență extraordinară, sursă foto: captură YT

Omul a escaladat pentru prima dată „șaua” Jungfraujoch din Alpii Bernezi în 1862, când un grup de alpiniști anglo-elvețieni a reușit să ajungă pe jos.

A fost o realizare istorică și, cu toate acestea, doar câteva decenii mai târziu, industriașul elvețian Adolf Guyer-Zeller a propus planuri pentru construirea unei căi ferate până la Jungfraujoch.

Așa ceva nu mai fusese niciodată discutat, darămite încercat, și totuși guvernul a dat undă verde proiectului Jungfraubahn.

În următorii 16 ani, sute de muncitori au muncit din greu în Alpi, forând prin munți și aruncând în aer tuneluri cu dinamită. Se pare că 30 de persoane și-au pierdut viața în timpul construcției.

Proiectul Jungfraubahn părea imposibil pe hârtie, dar în 1912, calea ferată a fost inaugurată, iar de atunci funcționează pe tot parcursul anului.

În loc să calce pe urmele temerarilor alpiniști care au cucerit pentru prima dată Jungfraujoch, oamenii pot acum să călătorească pur și simplu cu trenul timp de aproximativ 30 de minute până la cea mai înaltă gară din Europa pentru a admira unele dintre cele mai uimitoare priveliști montane din lume.

Impresionanta cale ferată pornește de la Kleine Scheidegg, care se află la 2.060 de metri deasupra nivelului mării, și urcă timp de aproximativ 9,3 kilometri până la o altitudine de 3.454 de metri.

Călătoria începe în aer liber, dar trenul ajunge în curând într-un tunel lung, săpat prin munți în urmă cu peste 100 de ani, sursă foto: captură YT

Călătoria începe în aer liber, dar trenul ajunge în curând într-un tunel lung, săpat prin munți în urmă cu peste 100 de ani. Unele secțiuni ale tunelului au ferestre panoramice care le permit pasagerilor să admire paradisul alpin din jurul lor.

Călătoria cu trenul până în „vârful Europei” este impresionantă, dar stația de tren Jungfraujoch din vârf este cea pe care mulți o consideră punctul culminant al întregii experiențe.

Vremea la 3.454 de metri este imprevizibilă și se poate schimba dramatic în câteva minute, dar dacă aveți norocul să ieșiți pe platforma de observare într-o zi senină, veți avea parte de o panoramă montană cum nu se poate mai bine, cu aproximativ 200 de vârfuri vizibile în toate direcțiile.

O călătorie până la cea mai înaltă gară din Europa nu este chiar ieftină (costă aproximativ 245 de dolari), dar este o experiență extraordinară, așa că, pentru majoritatea oamenilor, prețul merită din plin.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`
Ultima oră
08:02 - Putin se întâlnește cu aliații săi Brics pentru a arăta întregii lumi că presiunea occidentală nu funcționează. Se va discuta despre o alternativă la dolar
07:47 - Un elvețian, drogat și fără permis, care furase o mașină, a provocat accidente grave în Sibiu. Tânărul voia să devină vampir/„Am fost folosiţi drept scuturi umane de către Poliţia Română!”, acuză unul dintre șoferii afectați
07:36 - Cel mai mare spital de boli pneumologice din România, Marius Nasta, poate fi închis oricând: Nu are autorizaţie sanitară de funcţionare de peste două luni
07:24 - Trump le-a cerut votul creștinilor americani spunând: „Dumnezeu m-a salvat cu un scop”
07:14 - Spital din Beirut, evacuat din cauză că Israelul susține că sub el există un buncăr Hezbollah în care -sar afla sute de milioane de dolari
23:55 - O italiancă a murit în timp ce făcea surf în Indonezia. A fost înțepată în inimă de un pește-spadă
23:54 - Povestea româncei care a ajuns agent imobiliar pentru Leo Messi. Visează să se întoarcă acasă, la Brașov
23:52 - Salariul minim pe economie va urca la 4.050 de lei brut din 1 ianuarie. Patronii anunță scumpiri sau concedieri
23:29 - Porci rezervați de Crăciun. Cât costă kilogramul de carne
23:23 - Burduja: Câteva asociații tot sabotează investițiile în sectorul energetic românesc. Cui servește blocarea inițiativelor care ar putea să rupă ghearele dependenței europene față de gazul rusesc?