Sorin Grindeanu anunță că traficul va fi deschis non-stop pe podul de la Brăila: „Nu văd motivul pentru care este întreruptă circulația“

Sorin Grindeanu anunță că traficul va fi deschis non-stop pe podul de la Brăila: „Nu văd motivul pentru care este întreruptă circulația“
Captură video B1 TV

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a cerut ca traficul rutier să nu mai fie închis noaptea, la podul peste Dunăre de la Brăila, unde a făcut o inspecție. Sorin Grindeanu a spus că circulația se va mai opri, la solicitarea CNAIR, doar atunci când macaralele vor fi demontate.

Sorin Grindeanu, despre podul de la Brăila

„Vreau să atrag atenția la un lucru. Am venit în iulie, s-a dat drumul la circulație. Constructorii și-au luat angajamente mărețe că vor da jos macaralele, pe parcursul nopții. Din ce am observat azi cu domnul Tudose, au reușit să dea jos, parțial, prima macara. Vreau să luați decizia să se circule și noaptea (n.r. adresându-se reprezentantului CNAIR).

Nu văd motivul pentru care este întreruptă circulația pe timpul nopții, atât tâmp cât aceste macarale nu sunt demontate și date jos. Dacă tot nu dau aceste macarale, atunci să se circule 24 din 24. Când vor fi mobilizați să vină dânșii să ceară la CNAIR , că vor să lucreze și să dea jos aceste macarele. Până atunci 24 din 24”, a declarat ministrul Sorin Grindeanu.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, Sorin Grindeanu a criticat constructorul pentru că nu va termina anul acesta drumul de legătură, așa cum a promis.

De asemenea, a subliniat în mai multe rânduri că obiectivul nu va fi recepționat până nu vor fi remediate toate probleme la pod. „Neconformitățile nu pun în pericol siguranța traficului, însă doar după ce acestea vor fi înlăturate”, a avertizat Grindeanu.

Noi probleme la Podul de la Brăila

La blocurile de ancoraj ale podului au fost descoperite microfisuri la o inspecție a echipei de consultanță, care a întocmit raport de neconformitate, în zidurile camerelor exterioare, de protecție. Problema a fost recunoscută chiar de constructor.

“Microinfiltrațiile sunt cauzate în primul rând din contactul direct din teren permeabil cu prezența apei Dunării și structura în sine. Zona unde s-au găsit microinfiltrațiile sunt pe zidul de incintă, adică zona internă, structurală, nu este afectată”, a declarat Alessandro Minitti, project manager Webuild Pod Brăila.

“Nu sunt fisuri catastrofale, sunt superficiale, cele mai multe. Nu sunt crăpături în care să-ți bagi degetul. Plus că este umiditatea, ca într-un beci”, a precizat Ionuț Ciurea, vicepreședinte și director executiv Asociația ProInfrastructura, pentru Gândul.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`