Sorin Cîmpeanu: „România Educată” va eficientiza sistemul de educație. Asupra elevilor se va simți un impact major care va genera și reducerea abandonului școlar, și scăderea analfabetismului funcțional (VIDEO)

Publicat: 07 06. 2022, 10:37
Foto: Inquam Photos / George Călin

Odată cu implementarea proiectului prezidențial „România Educată”, arhitectura sistemului de educație va fi puternic schimbată, a declarat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, marți, la Știrile B1 TV prezentate de Ștefan Pășcuță.

Proiectul „România Educată” va eficientiza sistemul de educație românesc, spune Sorin Cîmpeanu

Oficialul a explicat că abandonul școlar, „o problemă cronică a României”, și analfabetismul funcționat sunt două fenomene „legate”.

„Sunt legate, într-adevăr. Un sistem de educație în care avem o rată de părăsire timpurie a școlii atât de mare este un sistem care suferă și din perspectiva calității educației, deci este un sistem în care analfabetismul funcțional este prezent; și pe acest palier sunt luate măsuri și tocmai de aceea este nevoie să implementăm cât mai repede posibil proiectul România Educată. În momentul de față, se lucrează la transpunerea acestui proiect în texte legislative. Urmează să intre într-un proces de consultare publică și apoi spre adoptare în Parlament”, a punctat Sorin Cîmpeanu.

„În acest fel, arhitectura sistemului de educație va fi puternic schimbată, în sensul eficientizării acestui sistem de educație românesc, iar asupra elevilor, începând cu septembrie 2023, urmează să se simtă, de asemenea, un impact major care să genereze și reducerea abandonului școlar, și scăderea analfabetismului funcțional”, a continuat ministrul Educației.

Întrebat dacă tocmai din acest motiv s-a recurs la modificarea structurii anului școlar, el a răspuns: „Sunt măsuri singulare, sunt măsuri organizatorice care nu îmbunătățesc profund sistemul de educație. O îmbunătățire profundă va putea fi vizibilă doar începând cu septembrie 2023, când vom schimba planurile-cadru, deci lista disciplinelor ce sunt studiate de elevi, când vom adapta curriculumul existent pentru fiecare disciplină la nevoia de formare competențelor în rândul elevilor”.

„Astfel de măsuri ajută, dar nu sunt suficiente măsuri singulare în sistemul de educație. Sunt necesare, dar nu rezolvă problema”, a adăugat ministrul Sorin Cîmpeanu.