Sorin Cîmpeanu propune instituirea funcției de director administrativ în școli: „Nu întotdeauna cei care sunt cei mai buni profesori au şi abilităţi manageriale”

Publicat: 11 04. 2022, 20:28
Foto: Facebook/Sorin Mihai Cîmpeanu

Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației, a propus instituirea funcției de director administrativ în școli, care să reprezinte o „veritabilă punte de legătură între şcoală şi autoritatea locală”.

Acesta s-ar ocupa „de probleme administrative, de consolidare a legăturii cu primăria, cu autoritatea locală şi să sprijine bunul mers al personalului nedidactic şi didactic auxiliar din şcoală, precum şi legătura cu comunitatea locală”, potrivit Agerpres.

„Nu întotdeauna cei care sunt cei mai buni profesori au şi abilităţi manageriale”

Sorin Cîmpeanu este de părere că directorul administrativ trebuie să dețină „abilități manageriale”, competențe în științe economice, în științele administrației publice.

„Directorul şcolii este cel care trebuie să fie motorul dezvoltării acelei şcoli, dar nu întotdeauna cei care sunt cei mai buni profesori au şi abilităţi manageriale, de aceea şi în urma unor întâlniri – am avut şi astăzi una cu primarii municipiilor din România, am fost de acord şi vom propune, la nivelul proiectului unei noi legi a educaţiei a învăţământului preuniversitar, instituirea funcţiei de director administrativ – care să fie o veritabilă punte de legătură între şcoală şi autoritatea locală. Director administrativ care va trebui să aibă competenţe în ştiinţe economice, în ştiinţele administraţiei publice”, a spus Cîmpeanu.

Ce rol va avea directorul administrativ

Ministrul Educației a specificat că este mai bine ca „parte administrativă” să fie lăsată în seama celor au competență către management.

„Directorul administrativ va trebui să se ocupe strict de probleme administrative, de consolidare a legăturii cu primăria, cu autoritatea locală şi să sprijine bunul mers al personalului nedidactic şi didactic auxiliar din şcoală, precum şi legătura cu comunitatea locală. Partea administrativă e bine s-o lăsăm celor care au într-adevăr înclinare şi competenţă către management de acest tip.

În şcoli, procesul educaţional este primordial, partea administrativă trebuie să susţină acest obiectiv principal, de aceea, repet, directorul administrativ va fi atâta vreme cât respectă planul managerial al directorului şcolii”, a mai spus Cîmpeanu.