Învățământul universitar cu frecvență va fi redefinit, prin intermediul unei ordonanțe de urgență. Anunțul a fost făcut de Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației, în timpul unei conferințe de presă.
„Prin ordonanţa de urgenţă se redefineşte forma de învăţământ cu frecvenţă, care până acum era definită prin interacţiunea, subliniez, nemijlocită, în spaţiul universitar, între profesor şi studenţi.
Acum sunt permise o serie de activităţi online, în limbaj obişnuit, în limbaj juridic – activităţi susţinute prin mijloace informatice, electronice, şi de comunicare specifice -, într-o proporţie care va fi diferită funcţie de domeniul de studiu, proporţia orelor de curs pe care le poţi susţine fără prezenţă fizică diferă de la domeniul medical, la domeniul ingineresc, la domeniul socio-umanelor sau domeniul artelor”, a precizat ministrul Sorin Cîmpeanu, vineri, 8 aprilie, citat de Agerpres.
Potrivit acestuia, separat, ARACIS va analiza fiecare domeniu în parte şi va spune care este procentul admis pentru activităţile respective.
„Va exista şi o abordare separată, în funcţie de nivelul de studii. În speţă, licenţă, master, doctorat. Toate aceste activităţi vor fi admise în definiţia formei de învăţământ cu frecvenţă, singura formă de învăţământ finanţată de guvern.
De la momentul intrării în vigoare a acestei Ordonanţe de Urgenţă, ARACIS va avea la dispoziţie 90 de zile pentru elaborarea acestui plan diferenţiat funcţie de domeniul de studii, nivelul de studii, şi de forma de învăţământ”, a explicat ministrul Cîmpeanu.
Prin urmare, universităţile ar trebui să ia la cunoştinţă de astfel de modificări ale standardelor de calitate şi să le aplice din anul universitar 2022-2023.
„Standardele de calitate sunt absolut necesare pentru recunoaşterea diplomelor româneşti la nivel internaţional. Universităţile vor lua la cunoştinţă ceea ce conţin aceste standarde şi se vor reorganiza începând cu anul universitar 2022-2023, din toamna acestui an, în aşa fel încât să respecte aceste standarde.
Noutatea este că vor putea să iniţieze această formă de organizare încă din acest an universitar care începe în toamnă, în această formă de organizare, fără să mai fie nevoie o evaluare ARACIS care necesită asumarea respectării acestor standarde iar în momentul în care vor ajunge la termen evaluările periodice şi evaluările instituţionale din partea ARACIS, abia atunci vor fi verificate aceste condiţii impuse prin rigorile statului”, a conchis Sorin Cîmpeanu, citat de Agerpres.