Sorin Cîmpeanu, despre festivitățile de premiere: „Nu trebuie sa ducem competiția la vârste foarte fragede”

Publicat: 16 06. 2022, 16:24
Ministrul Educaţiei primeşte mesaje de ameninţare cu moartea: „Se precizează şi felul, şi momentul, tot felul de detalii”. Foto: Guvernul României / Facebook

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, susține că festivitățile de premiere de la sfârșit de an școlar, deși tradiționale în școala românească, nu trebuie să reprezinte o importanță exagerată și nici să demotiveze elevii, mai ales pe cei de vârste mici.

De asemenea, acesta propune ca anumite discipline din ciclul gimnazial, precum desenul sau sportul, să fie notate cu calificative.

Cîmpeanu, despre festivitățile de premiere

„Festivitățile de premiere sunt un aspect tradițional în sistemul de învățământ românesc. Sunt un aspect la care foarte mulți dintre părinți țin și foarte mulți dintre profesori țin. Pe de altă parte, avem competiția care trebuie să fie încurajată. Având în vedere că principalele obiective ale proiectului „România educată” sunt, pe deoparte, încurajarea performanței, care se obține doar prin competiție, dar pe de altă parte la fel de importantă e susținerea echității – accesul egal la o educație de calitate – trebuie îmbinate aceste lucruri.

Nu trebuie sa ducem competiția la vârste foarte fragede, acesta este punctul meu de vedere. Nu trebuie să demotivăm elevii prin exagerarea importanței acordate acestor festivități de premiere”, a declarat Sorin Cîmpeanu, într-o conferință de presă.

Ministrul Educației este de părere că una dintre soluţii pentru „diminuarea goanei pentru note, prezentă din păcate mult prea mult în şcoala românească” poate fi renunţarea în ginmaziu la note la anumite discipline, precum sport, muzică sau desen.

„Una dintre soluțiile pe care vă invit să le luați în calcul ar fi aceea a diminuării goanei pentru note prezentă mult prea mult, din păcate, în școala românească, părinții care vor mult prea mult note mari pentru copiii lor, pot să înțeleg că își doresc premii pentru ei, dar acest lucru s-ar putea rezolva, spre exemplu, dacă în gimnaziu nu am mai acordă note la discipline precum muzica, desen, educație fizică, ci am da calificative. Dând calificative cu admis/respins, o mare parte din această competiție, care nu este din spectrul competițiilor benefice, ar putea fi eliminată. Este o provocare pe care o lansez public,” a mai susținut acesta.