Mariana Ioniță, secretar general al Ministerului Transporturilor, a prezentat duminică în emisiunea Drumurile noastre, cu Ștefan Etveș, care sunt proiectele de investiții pentru calea ferată din România. Aceasta a precizat că 37 de rame de lung parcurs o să intre în România până la sfârșitul anului 2024:
„Pentru partea de infrastructură atât PNRR, cât și prin Mecanismul de interconectare al Europei s-au alocat fonduri prioritare pentru calea ferată. Suma mare e pentru cale ferată, destinată aproape în exclusiviate pentru calea ferată din granturi. Aici suntem bucuroși că s-au semnat șapte contracte: Episcopia Bihor-Cluj-Arad-Timișoara- Caransebeș.
Tot în cadrul PNRR avem și secțiunea București-Pitești, modernizarea acestei linii. Mai avem și foarte multe, de impact asupra mediului, de electrificare.
În ceea ce privește materialul rulant, cred că este după mulți ani, de prin anii 2004-2005 nu s-a mai achiziționat material rulant, fiind mereu în discuție problema ajutorului de stat. Anul trecut s-a semnat contractul de servicii publice cu toți operatorii de transport pe calea ferată pe 10 ani. A fost o realizare a Autorității de Reformă Feroviară.
Pornind de la acest contract care respectă toate regulile ajutorului de stat avem acum în fază avansată de achiziție un pachet mare de rame electrice. Aici o să vă zic de cele 37 de rame care o să intre în România până la sfârșitul anului ce vine. Sunt rame cu șase vagoane, sunt de lung parcurs”.