Sebastian Ghiță a lansat un atac extrem de dur la adresa antreprenorului Ștefan Mandachi, cel care a construit primul metru de autostradă din Moldova.
Într-o postare pe Facebook, fostul deputat, aflat în prezent în Serbia, susține că întreaga mișcare #șîeu, pornită de la inițiativa omului de afaceri suceavean, este, de fapt, o acțiune de PR foarte bine pusă la punct.
”#StopFakeReality
Autostrăzi, nu filme!
Campania aceasta cu tânărul antreprenor care a făcut metrul de autostradă este o nouă păcăleală tip Godină. O mare bulă de PR.
În loc să construiască autostrăzi unii se țin de livrat filme cu autostrăzi. Românii sunt sătui de filme și promisiuni. Au nevoie de asfalt.
Cum ne dăm seama că e o păcăleală chestia de la Suceava?
Uitați-vă la calitatea filmărilor. Nici la Hollywood nu au camere cu așa tehnologie precum a folosit tânărul antreprenor cu shaormerii.
Întrebați-l cine i-a fimat clipul și cine l-a montat!!!???
Cine i-a făcut campania de PR?
Este evident că e vorba de o lucrătură profesionistă a…#NuStiuCui!!!”, a scris Ghiță pe Facebook.
Acesta mai susține că fosta șefă a DNA, Laura Codruța Kovesi, este responsabilă pentru faptul că România nu are autostrăzi.
”De ce nu avem autostrăzi?
Grupul Infracțional Organizat condus de Kovesi a distrus sistematic în ultimii 10 ani toate firmele românești de construcții.
Inginerii și muncitorii lucrează acum în străinătate.
De ce?
Pentru a face loc doar firmelor străine care să ne aducă mai mult jaf și mai multă corupție.
Astăzi banii românilor pentru autostrăzi sunt folosiți de italieni pentru a-și scăpa firmele mamă din Italia de faliment.
Francezii contestă toate licitațiile și măsluiesc procesele.
Austriecii fac înțelegeri cu procurorii DNA și dau în continuare șpăgi miniștrilor.
Și mai am exemple.
Ce pot face românii?
O Unitatete la nivelul Ministerului Transporturilor care să verifice felul în care străinii contractează lucrări de miliarde pe an în timp ce ei nu pot gestiona decât lucrări de sub 100 milioane.
Sprijin direct pentru firmele românești pentru a putea merge la licitații și pentru a crește concurența pe piață.
Contractarea de urgență a unui Proiect Tehnic pentru autostrada Comarnic – BRAȘOV.
Decontarea accelerată a materialelor folosite la construirea autostrăzilor și căilor ferate pentru creșterea vitezei de execuție.
Condiții acceptabile în caietele de sarcini care să permită și firmelor românești să meargă la licitații.
Schimbarea legislației astfel încât blocarea licitațiilor în instanțe să nu mai fie permisă.
Emiterea de urgență de Certificate Constatatoare Negative care să blocheze alocarea de licitații firmelor care n-au executat corespunzător autostrăzi până acum.
Nu se mai dau noi contracte celor care n-au executat lucrările conform calității și termenelor asumate.
Ar fi simplu dacă am dori cu adevărat să facem autostrăzi!!!
Dar… noi preferăm filmele cu shaorme în trening… și ni se pare că facem treabă!
#hailatreaba”, a mai scris Sebastian Ghiță.