Scrisoare a piloților TAROM adresată directorului companiei: O imagine tristă a unei foste mari companii aeriene. Avem nevoie de un lider și nu sunteți dumneavoastră acela

Publicat: 01 03. 2015, 21:10

Un grup de piloți de la Tarom i-au trimis o scrisoare directorului companiei, Christian Edouard Heinzmann, prin care îi prezintă acestuia problemle cu care se confruntă din cauza managementului defectuos.

„Suntem un grup de piloți, unii dintre cei mai vechi și experimentați din compania Tarom, care am decis să nu mai fim simpli spectatori la ce sa întamplă, preocupați de felul în care dvs și unii din echipa dvs conduceți Tarom-ul”, începe scrisoarea trimisă de piloți, publicată pe Facebook de pilotul Emil Dobrovolschi.

Semnatarii prezintă departament cu departament problemele care au adus Taromul în situația în care este.

”Este o imagine tristaă a unei foste mari companii aeriene, bine cunoscută în întreaga lume pentru piloții ei performanți și îndemânatici, pentru avioanele moderne, pentru stewardese frumoase și bine pregătite, pentru inginerii și mecanicii îndemanatici și inventivi, pentru profesioniști de marketing care aduceau profit și aveau planuri de viitor.

Noi, Tarom, cu piloții și avioanele noastre am format și lansat mari companii aeriene în vest (Ryanair, Lauda Air), noi am fost printre pionierii aviației de transport, cu realizari la care alte companii aeriene nici nu visau. Să fii angajat al Companiei Tarom, să fii pilot aici era visul și încununarea unei cariere. Astăzi ne pleacă piloții și nu numai la companii străine ci și la companii românești, pentru venituri mai mari și pentru ca și-au pierdut speranța că Tarom mai poate fi salvata”, mai criu aceștia.

Piloții îi cer directorului explicații și chiar un raport de activitate care să justifice salariul pe care îl încasează.

„Speranțele noastre au fost mari atunci când ați venit, domnule Heinzmann. Primul Director General occidental din istoria Tarom. V-am sprijinit atunci când ați avut cea mai mare nevoie, am făcut eforturi să suportam lipsa de respect arătată de către management reprezentanților noștri legali (atunci când ați încercat să încheiați Contractul Colectiv de Muncă fără piloți și însoțitori de bord), am acceptat să zburăm maximul legal de ore și să ne cumpărăm uniformele de unde am putut fiecare, ne menținem nivelul de cunoștințe tehnice și de îndemânare în așa fel încât să ne putem angaja oriunde în cazul în care Tarom-ul dă faliment, dar acum gradul de stres în companie e atât de mare încât ne temem de consecințe mult mai grave.

Tarom are nevoie de conducere, de directori care să își asume răspunderea, avem nevoie de acțiune acum! În opinia noastră a trecut vremea cuvintelor frumoase, mobilizatoare, de propagandă. Avem nevoie de răspunsuri și acțiune, Tarom are nevoie urgentă de un lider și cu tot respectul, acel lider nu sunteți dumneavoastră. Cu câteva excepții, nu aveți manageri adevărați în echipă, inactivitatea lor dovedește asta”, se încheie scrisoarea.

Cei 8 semnatari sunt Emil G. Dobrovolschi (Instructor Examinator Airbus 320&Airbus 310), Augustin F. Niculescu (Comandant Airbus 320& Airbus 310), Liviu Ijacu (Instructor Examinator Airbus 320), Emil I. Jitariu (Instructor Arbus 310), Cristian Dona (Instructor Airbus 320&Airbus 310), Adrian Dinca (Instructor Examinator ATR42/72), Mihai Balan (Instructor Boeing 737) si Alfred Ghergan (Comandant Airbus 320/310).