Școala, departe de ”România Educată” a președintelui Iohannis: Tot mai dese acte de violență, multe idei, zero soluții. „Problema de fond e că se stă într-o zonă de confort și nu se acționează” (VIDEO)

Școala, departe de ”România Educată” a președintelui Iohannis: Tot mai dese acte de violență, multe idei, zero soluții. „Problema de fond e că se stă într-o zonă de confort și nu se acționează” (VIDEO)
Foto: tion.ro

Școala e departe de ”România Educată” a președintelui Klaus Iohannis, proiect rămas la stadiul de discuții și dezbateri. Actele de agresiune din școli se înmulțesc, iar sindicaliștii propun măsuri prin care să se reducă violența din unitățile de învățământ.

Proiectul prevede, printre altele, exmatricularea între 3 și 5 zile sau definitivă a elevilor care comit acte de agresiune, instalarea de camere video-audio inclusiv în sălile de clasă, posibilitatea ca paznicii să controleze ghiozdanele elevilor dacă suspectează că aceștia au arme sau alte obiecte periculoase, interzicerea totală a telefoanelor în școli și trecerea notei la purtare în calculul pentru admiterea la liceu și pentru examenul de Bacalaureat

Iulian Cristache, liderul Federației Naționale a Părinților – Edupart, și Ariana Dudună, președinta Asociației Elevilor din Constanța, au explicat, în cadrul Știrilor B1 TV prezentate de Luiza Cergan, cum văd ei problema și posibilele soluții.

Iulian Cristache, despre violența din școli și măsurile ce pot fi luate

„Noi, ca federație, am cerut supravegherea audio-video cam de prin 2016. Din păcate, sindicatele s-au opus pentru că aveau impresia că noi vrem să monitorizăm profesorii sau activitatea lor de la clasă, ceea ce era fals. Noi vrem o dovadă la ce se întâmplă în clasă tocmai pentru aceste acte de violență, pentru că nu există acte de violență numai la nivel elev – elev, ci și la nivel profesor – elev, astfel încât directorul să poată, cu consiliul profesoral și consiliul de administrație, să ia o decizie”, a declarat Cristache.

Acesta a precizat că federația pe care o conduce e de acord cu înăsprirea unor sancțiuni, dar sunt necesare și măsuri de prevenție: „Sancțiunea trebuir să fie ultimativă și în funcție de gravitate”.

„Problema de fond la nivelul sistemului educațional e că se stă într-o zonă de confort și nu se acționează. Orice acțiune care poate să deranjeze un elev sau un profesor trebuie să intre în consiliul clasei, trebuie discutată și aplicată sancțiunea. La sancțiuni repetate, un elev poate să aibă nota scăzută la purtare, poate să rămnână și repetent. Rostul nostru, sigur, e să integrăm copilul în societate, nu să-l lăsăm repetent, dar dacă sunt situații ultimative, recurgem și la aceste lucru”, a mai spus Iulian Cristache.

Acesta a explicat apoi de ce ei nu sunt de acord cu exmatricularea definitivă: „Nu facem altceva decât să dăunăm societății. Noi trebuie să educăm acel copil așa încât să fie intregrat în societate. Nu rezolvăm nimic dacă îl scoatem din școală și devine un rău la nivelul societății, dar trebuie consiliat și trebuie să avem o legislație prin care, în situații întemeiate, să nu stăm la mâna familiei pentru a consilia un elev”.

Ariana Dudună: Exmatricularea definitivă e neconstituțională. Exmatricularea temporară nu rezolvă nimic

La rândul său, reprezentanta elevilor a susținut că violența în școli chiar e o problemă, iar măsurile trebuie luate echilibrat și gândite rațional.

„Cu privire la exmatriculare, nu putem fi de acord din perspectiva că aceasta este o măsură neconstituțională cel puțin în învățământul obligatoriu. Acum învățământul obligatoriu e până în clasa a XII – a, deci elevii nu pot fi exmatriculați din această perspectivă oricât de gravă ar fi fapta. Inclsuiv în cazul elevilor care au săvârșit infracțiuni, ei au dreptul în continuare la educație în centrele de detenție”, a declarat Ariana Dudună.

Aceasta a atras apoi atenția că și bullying-ul e o problemă care, din păcate, nu e luată suficient în serios: „Nu sunt luate măsuri și e nevoie de măsuri din pwrspectiva ajutării victimelor să se recupereze după incident, să se reintegreze în colectiv – pentru că inclusiv victimele ulterior au astfel de probleme – cât și a agresorilor prin consiliere școlară și prin sancțiune cu rol educativ și, în unele cazuri, cu rol punitiv”.

Aceasta a mai precizat că nici exmatricularea 3 – 5 zile nu rezolvă situația, deoarece elevii ajung să fie agresivi din lipsă de educație or aceasta nu poate fi ”tratată” tot cu o lipsă de educație.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`