În cei zece ani de activitate, Asociația Dental Office Managers (ADOM) a crescut alături de o comunitate de profesioniști în domeniul serviciilor de stomatologie, care în prezent depășeste 1800 de membrii activi pe plan național.
Bazele comunității ADOM au fost puse în 2013 de către Dr. Oana Taban, CEO și fondator al grupului DENT ESTET, care a văzut și valorificat oportunitatea de a aduce la un loc profesioniști în servicii medicale sub o singură umbrelă, pentru ca aceștia să se cunoască mai bine, să învețe unii de la alții și să crească împreună.
Inspirată atât din experiența sa de lider, creată pe parcursul celor 24 de ani de conducere a grupului DENT ESTET, cât și din practica internațională, Dr. Oana Taban a introdus constant în România cele mai noi tehnici și tratamente pentru ca pacienții să beneficieze de servicii medicale premium.
Succesul grupului de clinici DENT ESTET stă pe fundația unor valori foarte bine stabilite care se regăsesc și în structura ADOM: performanță, responsabilitate și perseverență.
Prin ADOM, Dr. Oana Taban și-a dorit și continuă să inspire profesioniștii în domeniul stomatologiei să îndrăznească să viseze, să își pună toată energia în dezvoltarea business-ului lor și să nu se oprească niciodată din a învăța.
Cu activitate în sute de cabinete din întreaga țară, membrii comunității ADOM au participat la cursurile dedicate profesioniștilor domeniului, adecvate nivelului de experiență al fiecăruia, precum și poziției pe care o ocupă în cadrul clinicii dentare. Astfel, în decursul anilor, Asociația Dental Office Managers a contribuit la transferul de cunoștințe în rândul profesioniștilor stomatologiei moderne prin organizarea de cursuri precum: Business Master Seminar, Front Desk Officer Seminar, Stomatologie Pediatrică, Hipnoză Conversațională pentru medici dentiști, precum și sesiunile de training ale programului-nucleu, Scoala Dental Office Managers.
Începând cu anul 2023, în portofoliul educațional #ADOM a fost adăugat un curs dedicat medicilor antreprenori fondatori, Advanced START-UP Seminar, care vine în întâmpinarea nevoii medicilor de a-și completa cunoștințele medicale dobândite în cadrul facultății cu know-how antreprenorial.
Numărul medicilor stomatologi este în continuă creștere, acesta fiind corelat cu cele mai recente statistici Eurostat care arată că România se remarcă prin cel mai mare număr de absolvenți de stomatologie din Europa. Astfel, este evidentă nevoia profesioniștilor din sfera medicinii dentare de a-și completa și actualiza constant cunoștințele, de a fi în permanență la curent cu cele mai moderne practici, cele mai inovatoare tehnologii, contribuind astfel la dezvoltarea lor profesională și, implicit, la creșterea business-ului dentar.
Întrucât cererea pentru acest transfer de cunoștințe a crescut, devine tot mai dificilă alegerea cea mai potrivită în ceea ce privește investiția financiară și a timpului pentru acumularea acestor cunoștințe. Altfel spus, nu este întotdeauna ușor pentru un profesionist care activează în domeniul serviciilor stomatologice să aleagă între servicii de consultanță, sesiuni de training, cursuri, seminarii sau participarea la congrese dedicate, pentru a dobândi cât mai multe cunoștințe în timp cât mai scurt. Prin urmare, este nevoie de un filtru de diferențiere, pentru că această diferențiere se va transpune ulterior în avantaj competitiv pe piața serviciilor de stomatologie.
Experiența ADOM nu se aseamănă cu nimic existent în prezent în România în zona furnizorilor de educație privind managementul medical. Inspirată dintr-un concept american, validat de mii de profesioniști, aceasta se diferențiază printr-o serie de elemente unice, precum:
Noțiunile prezentate în cadrul modulelor ADOM au la bază rezultatele principiilor aplicate și implementate pe parcursul unui sfert de secol în cadrul grupului de clinici DENT ESTET, lider consacrat pe piața de stomatologie și trendsetter în crearea unei experiențe desăvârșite pentru pacient. Cursurile ADOM prezintă cu maximă transparență și deschidere lecții învățate ca urmare a interacțiunii cu un număr important de pacienți și abordării celor mai complexe cazuri. Astfel, pornind de la concepte clare și exemple cât se poate de concrete, nu doar pur teoretice, conținutul ADOM ajută cursanții să implementeze direct proceduri eficiente și validate, să evite cele mai periculoase greșeli, precum și să se ferească de capcanele ascunse.
Structura modulelor educaționale ADOM este special concepută pentru a oferi participanților abilitățile necesare construirii propriilor sisteme de management. Pornind de la un set de instrumente validate, aceștia vor realiza modele de gândire personalizate, perfect adaptate propriei afaceri, care să pună în valoare punctele tari și care să transforme în oportunități punctele care necesită îmbunătățire. Spre deosebire de soluțiile „la cheie”, care sunt în general oferite de consultanți mai multor organizații fără a se lua în calcul particularitățile fiecăreia dintre ele, modelele de gândire ADOM permit cursanților să conceapă propriile soluții indiferent de situație, să înțeleagă procese, fluxuri complexe și să devină, astfel, propriul consultant al propriei afaceri dentare.
Experiența ADOM abordează din mai multe unghiuri creșterea și dezvoltarea unei afaceri, acordând o deosebită atenție detaliilor care contează cel mai mult și care o pot afecta în sens negativ, printre care confidențialitatea procedurilor și a deciziilor de management. Astfel, participanții ADOM sunt protejați de complicațiile care pot apărea ca urmare a transferului de informații de la o clinică la alta, deseori rezultat din dorința de a replica într-o clinică ceea ce a funcționat în alta. Cursanții ADOM nu vor avea nevoie să „copieze” modele de succes, ci vor primi toate instrumentele necesare pentru a crea, de la zero, modele de gândire originale și eficiente situației lor particulare.
În cadrul cursurilor ADOM, trainerii abordează cu maximă transparență și fără a fi părtinitori aspecte la care un medic fondator și echipa acestuia trebuie să fie atenți în negocierea și agrearea serviciilor terțe cu furnizorii. Inspirați din practica din cadrul clinicilor DENT ESTET, aceștia au dezvoltat, pe parcursul anilor, sisteme de monitorizare a serviciilor precum marketing sau management financiar, care să aibă întotdeauna în vedere eficientizarea proceselor clinicii dentare. Știind cu exactitate ce să ceară furnizorilor, precum și cum să urmărească faptul că cele agreate sunt implementate întocmai cum au fost negociate, trainerii sunt pregătiți să răspundă și celor mai incomode întrebări care pot clarifica aspecte importante pentru succesul business-ului dentar.
În completarea know-how-ului teoretic inspirat din experiența practică a trainerilor, participanții beneficiază de un set de materiale livrabile specifice fiecărui curs în parte, adaptat în totalitate audienței și gata de a fi implementate de a doua zi în clinicile în care participanții își desfășoară activitatea. Aceste materiale sunt rezultatul procesului continuu de îmbunătățire a protocoalelor de lucru, până la identificarea celor mai eficiente metode de optimizare a activității în clinică.
Inspirația modulelor educaționale #ADOM are la bază cultura de sharing a grupului de clinici DENT ESTET, care pune valoare pe oportunitatea creșterii standardelor în stomatologia de mâine prin dezvoltarea clinicilor și cabinetelor dentare indiferent de etapa în care acestea se află.
În decursul celor 10 ani de activitate, ADOM a contribuit activ în creșterea a sute de afaceri dentare și a profesioniștilor din acest domeniu, atât prin cursurile livrate, cât și prin oportunitățile de networking create constant în cadrul comunității în continuă creștere.
Astfel, ADOM rămâne punctul de referință în management și marketing medical, continuând să livreze conținut educațional la cele mai înalte standarde medicilor antreprenori fondatori, echipelor medicale, managerilor de clinici, echipelor din front desk și întregului ecosistem de medicină stomatologică, pentru ca tot mai mulți pacienți să beneficieze de tratamente personalizate, experiențe cât mai confortabile și acces la tehnologiile medicale ale viitorului.