O anchetă ZF arată discriminare în felul în care lanţurile de clinici private aleg să trateze pacienţii cu abonament în raport cu cei care merge direct la recepţie şi plăteşte consultaţia pentru că nu e abonat.
Conform reportajului, cei abonaţi trebuie să aştepte şi o săptămână sau două până găsesc un loc disponibil pentru consultaţie sau tratament, în timp ce un pacient care achită pe loc consultaţia găseşte un loc disponibil mai repede la acelaşi medic.
„Am avut un abonament medical la MedLife şi, în principiu, în funcţie de specializare şi medicul solicitat aşteptam cam una-două săptămâni pentru obţinerea unei programări. Acelaşi lucru era valabil şi când aveam un abonament la Regina Maria. Pe de altă parte, recent am încercat să-mi fac o programare la Regina Maria cu plata acestei programări, 170 de lei. Obişnuită cu durata mare de aşteptarea din perioada în care am avut abonament, am sunat din timp. Mi-au zis să vin în două zile. M-au luat complet prin surprindere“, a povestit, pentru sursa menţionată, o angajată care a beneficiat în trecut de abonamente medicale.
Abonamentele la clinici private sunt o practică în creştere în ultimii ani. Conform statisticilor, în România sunt circa un milion de abonamente medicale pentru care în medie companiile plătesc între 10 şi 20 de euro pe lună pentru un abonament negociat pentru angajaţi.
Întrebat privind această anchetă, CEO-ul de la Regina Maria a arătat că pacienţii ce au abonament au rezervate din partea lanţului de clinice rezervate aproximativ 80%, în timp ce cei care vin cu plata pe loc au doar 20%.
„Aproximativ 80% din totalul locurilor din cadrul Regina Maria sunt disponibile pentru abonaţi, lunar, la nivelul întregii reţele, iar diferenţa de 20% este dedicată neabonaţilor“, a explicat Fady Chreih, CEO al reţelei de sănătate Regina Maria, al doilea cel mai mare jucător de pe piaţa locală.
„Programăm pacienţii cât mai repede posibil. În relaţia cu clienţii corporate suntem ghidaţi de acordurile contractuale pe care le-am stabilit anterior. Uneori, acest lucru înseamnă că accesul la o anumită specialitate se face în intervalul de timp agreat“, a spus şi Adrian Peake, director general al Medicover România.