A început Black Friday-ul internațional. Marile branduri de renume mondial sau firmele care nu au organizat campanii de reduceri la începutul lunii, oferă clienților oportunitatea de a-și achiziționa produse chiar și la jumătate de preț. Cumpărătorii nu par deranjați de această a doua mare perioadă de reduceri, întrucât, spun ei, a venit la fix pentru a putea cumpăra cadouri de sărbători, la un preț mai avantajos.
O parte dintre comercianţi au preferat să se ghideze după Black Friday-ul internațional, motiv pentru care abia acum au început campaniile de reduceri.
„Încercam să fac un cadou. Şi am şi reuşit. Pentru că sunt reducerile, m-au ajutat. Nişte hăinuţe. Un hanorac şi o pereche de pantaloni. În jur de 30% reducerea”, a spus un român, pentru Observator News.
„Cadouri de Crăciun. Şi cadouri pentru Moş Nicolae şi toate sărbătorile care urmează. Cosmetice, haine. Parcă anul trecut au fost reduceri mai mari”, este de părere un altul.
Hainele, încălţămintea şi cosmeticele sunt produsele cele mai căutate. Comercianții promit reduceri care ajung şi la 50%.
„În mod tradiţional, sărbătoarea de Black Friday e în ultima vineri din noiembrie. Şi majoritatea brandurilor care sunt pezente atât la nivel european, cât şi în Statele Unite aleg să serbeze şi să facă această campanie în ultima vineri din noiembrie”, a explicat Cristi Movilă, președintele Asociației Române a Magazinelor Online.
Și vacanțele sunt din nou la reduceri, iar unele pachete pot fi achiziționate cu reduceri și de 60%. Putem cumpăra pachete turistice în Turcia, Egipt, Tunisia sau Grecia la preţuri sub 500 de euro de persoană. Chiar și pentru cei care optează să își planifice singuri vacanța și nu apelează la ajutorul agențiilor, reducerile de până la 30% la biletele de avion ar putea fi interes. O cursă dus spre Berlin, Bruxelles, Copenhaga sau Hamburg e sub 50 de euro.
Chiar dacă reducerile sunt tentate și am vrea să profităm la maxim de oferte, experții în comerț online trag un semnal de alarmă și subliniază importanța precauției și atenției, atunci când facem cumpărături.
„Să comparăm preţurile. Pentru că o reducere promisă poate să nu fie reducerea reală. Să fim atenţi la posibilitatea returului, posibilitatea garanţiei, să putem repara produsul, să putem avea un service pentru electronice, electrocasnice”, a mai explicat Cristi Movilă, președintele Asociației Române a Magazinelor Online.
„Returul pentru produsele achiziţionate în regim online se poate face într-un termen de 14 zile calendaristice, de la data la care s-a livrat produsul. Acest drept de retragere este valabil pentru achiziţiile online. Dacă discutăm de articole achiziţionate din magazine fizice, aceste 14 zile de retragere nu se aplică”, a spus Elena Moise, consilier Centrul European al Consumatorilor.