Românii vor putea observa o schimbare importantă în magazine, începând de vineri. Companiile care nu se supun noii reguli riscă sancțiuni

Publicat: 10 10. 2024, 21:09
Sursa foto simbol: Pixabay

O schimbare importantă va putea fi observată de săptămâna aceasta, pe rafturile magazinelor. Noua regulă impusă de ANPC are scopul de a ajuta consumatorii să fie mai informați cu privire la produsele pe care le cumpără și prețurile pe care le plătesc. Astfel, se dorește combaterea fenomenului de „Shrinkflation”.

Termenul de „Shrinkflation” se referă la un fenomen pe care mulți l-au observat, dar probabil, nu știau că are o denumire. Termenul descrie tactica la care au apelat tot mai multe companii care, reduc subtil greutatea produselor, în timp ce prețul rămâne neschimbat.

Ordinul dat de ANPC, menit să protejeze și să informeze consumatorii

Comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au anunțat că, începând cu vinerea aceasta, operatorii economici vor fi obligați să informeze consumatorii atunci când cantitatea unui produs este modificată. Informarea se face cu ajutorul unei plachete, care trebuie să fie vizibilă cumpărătorilor, cât și lizibilă. Aceasta trebuie să rămână la dispoziția oamenilor vreme de 30 de zile după ce produsul a fost scos la vânzare cu o cantitate mai mică, potrivit Digi 24.

Sebastian Hotca, președinte interimar al ANPC, a vorbit despre acest subiect, spunând că instituția sa va monitoriza atent aplicarea acestui act normativ.

„Prin acest Ordin, stabilim un standard de exigenţă şi transparenţă necesar în relaţia cu consumatorii. Orice încercare de a masca reducerea cantităţilor de produse, menţinând aceleaşi preţuri şi ambalaje, fără o informare clară şi precisă, va fi sancţionată. Consumatorii au dreptul la o informare corectă, completă şi precisă, iar operatorii economici trebuie să îşi asume această responsabilitate”, a declarat Sebastian Hotca, președinte interimar al ANPC.