Românii au stabilit noi recorduri de Black Friday. Tone de carne de porc, cumpărate în doar 15 minute
Vineri a fost o zi excelentă pentru cumpărături. Cel puțin, așa arată cifrele și asta o spun români mulțumiți de noile lor achiziții. Anul acesta, mai mulți români au fost interesați de Black Friday decât anul trecut, iar numărul total de produse vândute a depășit 2 milioane. Prețul mediu a unui coș a fost peste 1500 de lei.
Oamenii s-au arătat interesați de o gamă variată de produse, de la cosmetice și haine, la telefoane, electrocasnice și chiar alimente. Drept dovadă, cumpărături de peste 100 de milioane de euro au fost raportate după-amiază doar de la un singur procesator de plăți. Cea mai mare tranzacție înregistrată a fost de 75 de mii de lei, potrivit Știrile ProTv.
Pasionații de cumpărături sau cei care au așteptat tot anul pentru a-și îndeplini o dorință de acest fel, au urmărit ofertele încă de la miezul nopții. Până la prânz, platformele de vânzări înregistrau cu 20% mai multe comenzi decât anul trecut.
„Am venit pentru altceva și nu am găsit, un aragaz. Și era o reducere cam 60% și, prin recomandări, am acceptat să luăm o oală”, a mărturisit un client.
Românii, mai puțini reticenți la plata cu cardul
În magazinele cu electrocasnice, reducerile sunt între 10% și 50%. Oamenii sunt atenți atât la calitatea produselor, cât și la prețurile acestora.
Unul dintre cei mai mari retaileri online a reușit să vândă în primele zece ore de la start 2,5 milioane de produse, a căror valoare totală este de 745 milioane de lei. O altă premieră este proporția comenzilor achitate cu cardul, peste 73%, cel mai înalt nivel istoric atins.
„Noi lucrăm, vedeți, suntem în centrul logistic, lucrăm acum, și lucrăm și la noapte, și sâmbăta și duminica în ture extinse, astfel încât comenzile plasate de clienții noștri să plece cât mai repede. Chiar astăzi în București primele comenzi vor sosi în cursul după-amiezii, câteva zeci de mii de comenzi; în primele 7 zile de la campanie vom expedia peste 70%”, a spus Alexandru Niculescu, vicepreședinte operațiuni.
Milioane de lei au fost încasate într-un singur minut
În topul categoriilor vândute se află cosmeticele, băuturile, produsele de băcănie sau pet shop, dar au fost vândute și pachete turistice, vouchere pentru bilete de avion sau nopți de cazare.
„Ce e nou e partea de categorii de frecvență: cosmetice, îngrijire personală, care a crescut foarte mult, băuturi, lumea cumpără, își fac stoc pentru sărbătorile care vin. E o diversificare a coșului. Minutul de aur – 13 milioane de lei, față de 9 anul trecut, iar în secunda de aur – 633 comenzi”, a declarat Irina Pencea, reprezentantul unei companii.
Black Friday la mâncare
Și platformele de livrări au avut oferte de Black Friday. O platformă care livrează mâncare și cumpărături a pus la bătaie vouchere în valoare de 100 de lei, cu prețuri promoționale care pornesc de la 30 de lei.
În primele 15 minute de la start, 8 tone de carne de porc au fost vândute de către o platformă online.
Ce lucruri valoroase au ales să cumpere românii de Black Friday
O categorie aparte o constituie cei care au ales să facă investiții mai mari de Black Friday. Printre preferințele lor în materie de cumpărături s-au numărat bijuteriile și ceasurile, aurul, monedele, mașinile, dar și locuințele. Și numărul mașinilor vândute a crescut față de anul precedent.
„Partea legată de rate și creditare este elementul specific de anul acesta. De câțiva ani, a pornit curentul de ‘buy now, pay later’. Anul acesta sunt din ce în ce mai mulți oameni care preferă această metodă de rate, mai ales că sunt condiții foarte bune. 4 până la 40 de rate fără dobândă și atunci preferi să îți iei un produs poate mai scump pe care să-l plătești eșalonat, fără să îți afecteze bugetul familiei”, a explicat Andrei Radu, expert e-commerce.