Avertismentele autorităților din week-end cu privire la sosirea ciclonului Ashley i-au făcut pe români să reia comportamentele de la începutul pandemiei de COVID, aceștia înghesuindu-se la cumpărat alimente, apă, ulei și hârtie igienică, arată datele consultate de Libertatea.
Încă dinainte de mesajele RO-ALERT emise duminică de autorități, pe rețelele sociale au apărut imagini cu privire la cozile din magazinele fizice.
A crescut atât numărul de comenzi, cât și valoarea bonului. În ceea ce privește tipul de produse preferate de către clienți, ne uităm la apă – creștere de 15%, ulei & oțet – creștere de 11%, conserve – creștere de 10%.
În prima săptămână de restricții Covid, românii au golit la propriu rafturile magazinelor. A fost prima săptămână în care s-au anunțat restricții din cauza pandemiei de coronavirus și tot prima săptămână în care școlile au fost închise.
În perioada menționată s-a înregistrat o creștere generală de 76% față de aceeași săptămână a anului anterior, pentru 183 de categorii alimentare, de îngrijire personală și a casei.
Cele mai multe vânzări au fost în sectorul alimentar, urmat de cel îngrijire personală și sectorul de produse pentru îngrijirea casei.
La unele dintre produse, creșterile au fost uriașe. Spre exemplu, vânzărileconservelorde carne au crescut 625%, iar la alcoolul pur cu 418%. În top a fost și drojdia, cu o creștere a vânzărilor de 366%.