România este la coada Europei conform rezultatelor PISA 2022. Ce le lipsește elevilor români

Publicat: 18 06. 2024, 17:04
Sursa foto: Pixabay.com

Ultimele rezultate ale PISA 2022 clasează România pe ultimul loc în Europa, alături de țări precum Moldova, Cipru, Bulgaria, Macedonia de Nord și Albania. Conform concluziilor testului, elevii români nu știu să gândească.

42% dintre elevii români nu au atins nivelul minim al testului

În cadrul ultimelor teste PISA, 42% dintre elevii români nu au atins nivelul 3 de competență, care este considerat de bază pentru gândirea creativă. Conform testului, elevii din țara noastră nu pot gândi liber, nu pot genera idei sau soluții în cadrul unor anumite contexte, potrivit edupedu.ro.

Ministerul Educației a emis o serie de măsuri în acest sens, prin care a emis o serie de măsuri pe care le recomandă școlilor și profesorilor. Aceste măsuri le vor dezvolta copiilor gândirea creativă, conform adevărul.ro. 

Printre acestea se numără programe educaționale precum integrarea creativității în toate disciplinele, proiecte interdisciplinare și promovarea proiectelor care combină mai multe discipline pentru a dezvolta o abordare holistică în rezolvarea problemelor.

De asemenea, reprezentanții ministerului propun metode noi de predare și învățare, precum învățarea prin investigație. promovarea unei abordări prin care elevii descoperă singuri conceptele, prin experimente și explorare,  învățarea bazată pe proiecte, învățarea prin joc, adică utilizarea jocurilor educative pentru a stimula interesul și creativitatea elevilor.

Tehnologia va contribui la dezvoltarea gândirii creative a copiilor

Profesorii vor apela la tehnologie pentru a consolida capacitatea de gândire creativă a elevilor. Astfel, în procesul de învățare va fi integrată tehnologia digitală, însă va fi nevoie și de evaluare și feedback. Evaluarea va fi constantă, sub formă de feedback care să dezvolte procesul de îmbunătățire a creativității elevilor. Această formă de evaluare va presupune încurajarea elevilor de a-și crea portofolii de lucrări creative care să reflecte evoluția lor în timp.

Ministerul Educației încurajează colaborarea constantă între profesori pentru a împărtăți strategii și metode de îmbunătățire a proceselor de predare.

Testul PISA a analizat competențele elevilor sub forma a trei procese cognitive, respectiv generarea unor idei diverse, generarea unor idei creative și evaluarea și îmbunătățirea ideilor.