România adoptă sistemul de siguranță 2+1 pe drumurile naționale, inspirat de modelul suedez. Anunțul făcut de Ministerul Transporturilor

Publicat: 18 08. 2023, 18:37

În această săptămână, Ministerul Transporturilor a emis un proiect de ordin care vizează implementarea sistemului de siguranță rutieră denumit „2+1” pe drumurile naționale ce se află sub administrarea CNAIR.

Sistem de siguranță 2+1 pe drumurile naționale

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională procesului de elaborare a următorului proiect de act normativ: Ordin comun pentru aprobarea reglementării tehnice „Ghid tehnic pentru reglementarea circulației rutiere în soluție 2+1 (benzi de circulație) pe drumurile naționale aflate în administrarea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere – S.A.” indicativ AND 617-2023”, arată Ministerul.

Conform informațiilor furnizate de sursa menționată, ghidul tehnic care guvernează reglementarea circulației rutiere în cadrul configurației 2+1 (adica două benzi de circulație pe un sens și o bandă de circulație pe celălalt sens) pentru drumurile naționale aflate sub responsabilitatea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) stabilește normele și cerințele esențiale obligatorii ce se aplică în contextul dezvoltării infrastructurii rutiere în forma sistemului de circulație 2+1, scrie Adevarul.

Scopul este reducerea riscului de producere a coliziunilor frontale și laterale

Reglementarea a fost elaborată în acord cu prevederile OG nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, cu modificările și completările ulterioare și cu reglementările în vigoare privind semnalizarea rutieră în scopul îmbunătățirii siguranței rutiere pe drumurile naționale europene, naționale principale și naționale secundare, administrate de C.N.A.I.R. S.A.”, mai arată MT.

Această metodă de configurare a drumurilor presupune ca banda centrală să fie folosită ca o bandă alternativă de depășire pentru fiecare direcție, având ca scop reducerea riscului de producere a coliziunilor frontale și laterale între vehicule. Sistemul 2+1 a fost introdus ca proiect pilot în țara noastră pe DN 2, tronsonul km 30+200 – 40+200, sub îndrumarea Ministerului și cu inspirație din practici internaționale.