Revoltă pe rețelele de socializare după rezultatele de la Evaluare Națională 2022: ”Și-au bătut joc de sufletele copiilor!”
După publicarea rezultatelor la Evaluare Națională 2022, în mediul online au apărut mai multe reacții acide la adresa profesorilor corectori, mai ales în ceea ce privește notele la Limba română.
Pe rețelele sociale se vorbește despre un număr mare de contestații, în special la Limba română
Ministrul Educației a anunțat, joi, că subiectele de la Evaluare Națională 2022 au fost foarte bine făcute și că s-au obținut cele mai multe medii peste 5 din ultimii 10 ani. Cu toate acestea, reacțiile din mediul online la adresa notelor primite de elevi au fost foarte dure. Pe grupurile cu profesori și elevi, dedicate examenului de Evaluare Națională, se vorbește despre „bătaie de joc” din partea profesorilor corectori, potrivit Știrileprotv.
„Sunt profesor de Limba și literatura româna! Îmi pare tare rău de faptul ca ai mei colegi și-au bătut joc de sufletele copiilor! Copii foarte buni au fost subevaluați ! Păcat! Urât! Nu am fost la corectat având copil clasa a -VIII a dar nu mă așteptam la atâta bătaie de joc ! Păcat!”, a scris o utilizatoare de Facebook.
Drept răspuns, altcineva a scris că „Din păcate la ultimul subiect au fost depunctați foarte mult. Puțini elevi au primit punctajul maxim. Majoritatea au primit 12,14 puncte . La subiectul 9 și la 8 ( prima parte ) de asemeni au primit 0,40 sau 0,50”.
Foarte mulți elevi care au comentat pe grupuri spun că au luat note mult mai mici decât și-au calculat pe baza baremurlui publicat pe edu.ro. La unii dintre ei, diferența este chiar și de două puncte. Cu toate că cerința 8 de la Subiectul 1 subpunctul B a fost cea care le-a dat bătăi de cap celor mai mulți elevi, majoritatea consideră că depunctarea s-a făcut la subiectul 3.
Pe rețelele sociale se vorbește despre un număr mare de contestații, în special la Limba română, însă mulți dintre părinți se tem să nu le fie scăzută nota copiilor lor la reevaluare și sunt în dubii dacă să depună sau nu contestație.