În mediul economic actual, a devenit un adevărat standard ca orice companie medie sau mare să aplice în mod constant o politică bine conturată în materie de CSR (Corporate Social Responsibility). Acest concept modern se referă la datoria morală a unei organizații private față de toate părțile implicate în desfășurarea acțiunilor presupuse de activitatea economică prestată. Responsabilitate socială corporativă nu mai este o simplă modă, un eventual trend de moment, ci reprezintă elemente incluse mai nou în ADN-ul oricărui brand care se respectă.
Capitolul CSR este de maximă importanță și pentru companiile din industria de gambling. În acest caz, lucrurile pot fi ceva mai sensibile, căci domeniul este unul cu o reglementare aparte. Pentru că jocurile de noroc sunt destinate exclusiv publicului adult, implicit asocierea în materie de imagine (marketing și PR) trebuie realizată astfel încât să nu existe îndoieli cu privire la principiile de moralitate.
Cu toate acestea, operatori de jocuri de noroc din România s-au implicat de-a lungul timpului în sponsorizări ale unor cazuri medicale, strângeri de fonduri în cadrul unor turnee de poker, diverse acțiuni destinate unor variate programe sociale. Altfel spus asemenea „fapte bune” nici măcar nu sunt comunicate public în unele cazuri, spre deosebire de modul în care procedează companiile din alte industrii. Datele pot apărea însă în rapoarte legate de guvernanța corporativă și alte sinteze ale implicării sociale.
Desigur, este firesc ca un operator de jocuri de cazino online sau offline să își asume și situațiile nedorite cauze de activitatea sa. O abordare transparentă vizează tocmai politica de responsabilitate socială corporativă. Mai exact, este știut faptul că, din volumul total al rulajelor la jocuri de noroc, există câteva procente generate de jucători care încalcă spiritul jocului responsabil.
Este vorba despre cei care nu acționează echilibrat, au risc de adicție și comportament social greșit. Acești jucători – puțin raportați la piață în general – trebuie înțeleși și sprijiniți pentru a trece peste situațiile respective. În spiritul politicilor responsabile, cazinourile acționează în mai multe direcții:
Cel mai bun tratament este prevenția, se spune în domeniul sănătății. Ideea se aplică perfect și în cazul problemelor posibil generate de jocuri de noroc. Cei interesați sau pasionați de sloturi și jocuri de masă de cazinou trebuie să știe cum este mai bine să abordeze acest domeniu. Operatorii realizează constant campanii de informare și educare a clienților și a potențialilor clienți.
Platformele de online casino au înglobat diverse instrumente utile pentru utilizatori. Dacă în cazinouri terestre se știe că administratorii evită de exemplu să afișeze ceasuri de perete, în cazinourile online lucrurile stau total invers: chiar există alerte de conștientizare a timpului petrecut pe website sau în aplicația de mobil. În plus, există analize și rapoarte plus posibilitatea de autoexcludere la nevoie.
Constant, activitatea jucătorilor de sloturi online și jocuri de masă de cazinou cu dealer live este urmărită de operatori umani bine pregătiți, care observă posibilele probleme și contactează utilizatorii când acest lucru se impune. Se intervine așadar în mod direct în cazul jucătorilor cu risc ridicat de adicție.
Operatorii de jocuri de noroc colaborează pentru a sprijini împreună diverse programe de suport și ajutor pentru cei care se confruntă cu dependență de divertismentul de tip gambling. Ne referim desigur la alocări de bani pentru astfel de demersuri.
În plan secund, operatorii de jocuri de cazinou se pot implica și în alte programe realizate pentru comunități, de exemplu cele legate de protecția mediului sau alte probleme de actualitate. Intervine un alt concept complementar: ESG – Environmental, Social, and Governance.
Acest nou set de reguli se referă la principiile de investiții care acordă prioritate problemelor de mediu, problemelor sociale și guvernanței corporative. În mediul corporate, investiția cu considerente ESG este o una responsabilă, cu impact evident pozitiv.
Toate aceste elemente cuprind și valori corporative legate de comunicarea de brand și de acțiunile pe piața muncii, de exemplu sprijinirea egalității de gen și a altor factori esențiali în societatea modernă. De asemenea, se va promova un mediu etic, în care drepturile omului sunt respectate deplin, fără discriminări de orice tip.