Reprezentanții firmei de mobilă care nu a returnat banii clienților solicită insolvența. Păgubiții au apelat la o firmă de avocatură pentru recuperarea celor 2 milioane euro

Reprezentanții firmei de mobilă care nu a returnat banii clienților solicită insolvența. Păgubiții au apelat la o firmă de avocatură pentru recuperarea celor 2 milioane euro
foto: Mihail Șaran, asociat unic la SC Bismobil Kitchen SRL, prezentarea de pe site-ul companiei prin care atrăgeau clienți fără a le onora serviciile în schimbul plăților

Sute de oameni din mai multe orașe din România se plâng că au devenit victime ale unei escrocherii de proporții; clienții acuză că au comandat la o firmă mobilă originală, pentru bucătărie, care costă mii de euro, dar aceasta nu le-a fost livrată, iar magazinele firmei s-au închis.

Mihail Șaran, proprietarul firmei Bismobil Kitchen, care a luat de la români avansuri în valoare de 2 milioane de euro pentru a le livra mobilier de bucătărie fără a onora comenzile, ridică din umeri și spune că în conturi nu mai are niciun ban.

Acesta a precizat că firma de mobilă a dat 2 milioane de euro în avans la producători iar din 1100 de comenzi, 800 ar fi fost livrate.

Oamenii cred că au fost înșelați și au apelat la o casă de avocatură din Cluj; în instanțele din Bacău, Moinești, Iași, Cluj-Napoca și București există cinci dosare pe numele companiei cu pricina, relatează publicația de la Chișinău, Jurnal.md, precizând că reprezentanții companiei din Republica Moldova spun că în România lucrează o echipă diferită și nu știu care sunt cauzele pentru care mobila nu este livrată. Reprezentanții companiei de la Chișinău îndeamnă persoanele să sune la linia fierbinte +40377300000.

Firma Bismobil Kitchen și-a închis showroom -urile din toată țara

Mihail Șaran deținea în țară 40 de firme.

Marți, Mihail Șaran, pe firma căruia curg plângerile penale și cererile de chemare în justiție, a transmis că nu mai are niciun ban în conturi, dar s-a încurcat în declarații – relatează Știri de Cluj.

”Primul motiv că au rămas fără bucătărie este acela că noi am tot rămas fără produceri, practic, dar problema principală o reprezintă rezilierile în masă din toate showroom-urile.

În decurs de 10 zile, cred că am înregistrat 150 de rezilieri de contracte. (…)

Este o afacere unde noi nu avem producțiile noastre și banii au plecat direct la producători. (…) Toți producătorii s-au dezis de a produce bucătării”, a comentat patronul firmei de mobilă, Mihail Șaran, pentru Acces Direct.

”Problema este că sunt mulți parteneri foarte noi. (…) O să depunem cerere la insolvență, deja am depus-o, cred

. Deja administratorul provizoriu sigur o să vadă unde sunt banii, cum o să-i recuperăm și cum o să-i reîntoarcem clienților.

Noi, clar că bucătării nu mai putem să producem și să livrăm în România. (…) Noi avem peste 2 milioane de euro în avans la producători”, a adăugat acesta.

Suspiciuni după închiderea showroom-urilor în condițiile în care firma nu ar avea nicio vinovăție

Angajații au transmis în emisiune că au fost amenințați să nu vorbească nimic. În interviul amintit, Șaran a mai precizat:

„Moderator: ”De ce furnizorii nu v-au dat bucătăriile, dacă dvs le-ați dat banii?”

Mihail Șaran: ”Fiindcă… de frică că nu o să le achităm!”.

Moderator: ”Păi nu le-ați achitat înainte, dacă ați luat banii de la clienți (oamenii au dat avansuri de 70% și chiar le-au achitat integral)?”

Mihail Șaran: ”Le achiți doar o parte, nu poți să le achiți full!”. 

Moderator: ”Dar de ce să le fie frică (producătorilor). Nu aveau încredere în dvs?”

Mihail Șaran: ”Nu, fiindcă sunt parteneri foarte noi, unii de jumătate de an, alții de 3 luni!”.

Moderator: ”Dar ați luat banii de la clienți, de ce nu ați livrat mobila unora dintre oameni?”

Mihail Șaran: ”În total noi avem de livrat 400 de bucătării, dar avem întârzieri la 90 de clienți. Din haosul care s-a format în online, toată lumea, cei 400, au venit în showroom și au făcut scandal. Oamenii au început să plece, oamenii au intrat în panică. Magazinele au rămas fără personal”.

Păgubiții au mai precizat la Antena Stars că  Șaran nu spune adevărul, pentru că producătorii menționați de acesta au fost contactați și au spus că mobilierul este făcut, dar nu a fost achitat, menționează publicația clujeană.

”Nu este asa. Fiecare mobilă este achitată 50%. După livrare se achită restul”, a transmis Mihail Șaran, căruia i s-a spus că oameni au achitat mobilierul în procent de 70%, chiar 100% bucătăriile iar vorbele sale nu se leagă.

Cinci dosare inițiate în România

„Se formulează o plângere penală, apoi vom vedea ce se va întâmpla. O să formulam în numele clienților plângerea și după aceea va fi o anchetă, care va trebui să se desfășoare și să stabilească câte persoane au fost implicate, dacă există infracțiuni”, a menționat avocatul Bogdan Blaj, citat de presa de la Chișinău.

Conform Jurnal.md, Mihail Șaran, a oferit același tip de explicație.

Problema s-a creat în mediul online într-un mod organizat, într-un articol precum că sunt afacerist cu multe companii, etc. Într-un moment scurt, vânzările s-au oprit, oamenii au început să plece și clienții care au contractat au început să facă panică și să rezilieze contractele.

În showroomuri ne vizitau zilnic un număr foarte mare de clienți pentru rambursări și diferite întrebări la care nimeni nu s-a așteptat. În consecință, angajații se eliberau de la locul de muncă și am fost nevoiți să închidem ușa mai multor showroomuri, după care s-a pornit panică mai mare.

Toate comenzile sunt stopate și zilnic negociem cu furnizorii să pornim livrările, însă timpul ne apasă și clienții se revoltă, asta a și dus spre o stare foarte tensionată. Noi sperăm să rezolvăm cu rambursarea avansului sau livrarea bucătăriei”, a spus Șaran.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`