Reacția Tarom, după ce o companie olandeză a pus sechestru pe combustibilul dintr-un avion: „Incidentul ar fi putut fi evitat”

Reacția Tarom, după ce o companie olandeză a pus sechestru pe combustibilul dintr-un avion: Incidentul ar fi putut fi evitat
Foto simbol: Hepta.ro / MMA / F.F.

Tarom a reacționat după ce un avion al companiei a fost oprit la sol, la Amsterdam, de o companie specializată pe recuperarea creanțelor, din cauza neplății compensațiilor către unii pasageri, în trecut. Tarom transmite că datoriile au fost achitate, ba chiar există sume plătite în plus.

Reacția TAROM cu privire la avionul oprit la sol la Amsterdam

„După ani întregi de solicitări, [compania] nu a avut altă soluție decât să recurgă la sechestrarea a 7.841 de litri de combustibil dintr-un avion TAROM pentru a asigura despăgubirile datorate pasagerilor afectați,” a transmis compania olandeză.

Zborul TAROM RO362 Amsterdam– București a decolat spre București cu o oră și jumătate întârziere din cauza intervenției companiei de recuperare. Firma a reținut aproape 8.000 de litri de combustibil destinați alimentării aeronavei.

Firma de recuperare a explicat că anterior a avut numeroase încercări de a obține de la compania aeriană de stat plata compensațiilor, inclusiv promisiuni din partea TAROM care, însă, nu au fost respectate.

Vinerea trecută, echipajul a informat conducerea TAROM, care ar fi transferat suma restantă către compania olandeză la aproximativ 40 de minute după intervenția reprezentanților acesteia, arată publicația online Boarding Pass.

TAROM susține că plățile restante au fost făcute cu celeritate, existând chiar și situația de „dublare” a unor compensații, adică sume achitate în plus: „Dorim să menționăm că măsura de sechestru impusă asupra combustibilului aeronavei de către o companie specializată în recuperarea compensațiilor a fost realizată fără o notificare prealabilă și fără un contact direct cu reprezentanții TAROM, nici la sediul central și nici la reprezentanța companiei din Bruxelles.

TAROM consideră că incidentul ar fi putut fi evitat dacă ar fi fost contactată pentru clarificări înainte de a se recurge la o astfel de acțiune. Suma restantă a fost transferată, iar zborul către București a fost realizat, însă au existat și sume deja achitate care au fost incluse în sechestrul impus pe aeroportul olandez. În acest moment, TAROM urmărește clarificarea detaliilor cu privire la aceste plăți deja efectuate și recuperarea sumelor care au fost dublate prin acțiunea companiei olandeze.

De asemenea, subliniem că TAROM a efectuat către această companie specializată în recuperarea compensațiilor plăți aferente unor solicitări de compensație pentru cereri de despăgubire înregistrate înainte de pandemie, în baza notificărilor primite anterior și, de asemenea, alte plăți erau deja în curs de realizare”.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`