Raportul Guvernului pe cazul #Colectiv: Intervenția a fost necoordonată. Instituțiile care ţin de Raed Arafat "au manifestat deficiențe"

Publicat: 22 03. 2016, 16:38

Guvernul a publicat marți raportul realizat de Corpul de Control al premierului cu privire la incendiul de pe 30 octombrie, din clubul Colectiv. Potrivit documemntului, în urma verificărilor s-a constatat că intervenția a fost una ”necoordonat, cu elemente de improvizație din partea autorităților”.

Rezultatele controlului Corupului de Control al prim-ministrului arată că modul de acțiune al instituțiilor implicate în intervenție a fost sub medie. Astfel, reprezentanții Executivului precizează că au existat unele instituții care și-au făcut datoria în mod corespunzător și altele care au acțioant în mod deficitar. În ultima categorie sunt nominalizate, printre altele, Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Dealul Spirii" București – Ilfov și Departamentul pentru Situații de Urgență, ambele aflate sub coordonarea lui Raed Arafat, potrivit CV-ului acestuia.

”În urma verificărilor efectuate de către CCPM, au rezultat următoarele concluzii:

Intervenția de urgență în urma incendiului de la clubul Colectiv din București din seara de 30 octombrie 2015 a fost în mare parte o acțiune necoordonată, cu elemente de improvizație a autorităților, aspect cauzat în principal de: lipsa de exerciții în caz de urgențe majore, neconcordanțe în legislație, baza materială deficitară.
Cu toate că cel puțin unul dintre apelurile primite conținea elemente care arătau existența unei situații foarte grave, Planul Roșu de Intervenție nu a fost declanșat imediat ci doar după parcurgerea unor etape, prevăzute în legislația în vigoare, care pot fi descrise ca fiind birocratice, în condițiile în care aceeași legislație permite și mecanisme mai rapide de intervenție pentru alte situații de urgență”
, se arată în documentul citat.

”Lipsa aparentă a unei coordonări reale a operațiunii de intervenție, a fost evidențiată și de faptul că unele echipaje s-au panicat și au început să comunice haotic informații către dispecerat.(…)Baza materială a Serviciului de Ambulanță București-Ilfov și numărul personalului au fost și sunt insuficiente chiar și raportat la intervenția în situații obișnuite, element în măsură să afecteze grav capacitatea de intervenție a acestei structuri. (…)Din numărul de ambulanțe funcționale, la data de 30.10.2015, 76%erau foarte vechi și în situație de casare”, se mai arată în raport.

”Raportul Direcției de Sănătate Publică a municipiului București conține date contradictorii atât în ceea ce privește numărul pacienților din fiecare spital, cât și în ceea ce privește numărul infecțiilor nosocomiale, ridicând suspiciuni în privința controalelor în baza cărora a fost întocmit.Ca notă unitară în ceea ce privește datele primite de la diversele entități implicate, s-a remarcat lipsa de coerență și datele contradictorii cu privire la numărul de echipaje existent la fața locului, numărul total de victime, numărul de pacienți internați în fiecare spital, numărul de pacienți depistați cu infecții nosocomiale, numărul de pacienți transferați în afara țării și locația acestora, raportările fiind confuze chiar și-n privința numărului total de decese”, se arată în document.

”Modul de acțiune al instituțiilor implicate în intervenția din seara de 30.10.2015 este apreciat ca fiind unul sub medie, raportul constatând că există instituții care și-au făcut datoria în mod corespunzător și altele care au manifestat deficiențe. (…) Au manifestat deficiențe: Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Dealul Spirii" București – Ilfov, Departamentul pentru Situații de Urgență, Spitalele unde au fost internate victimele Direcția de Sănătate Publică a municipiului București”, arată raportul citat.

”Modul de acțiune al instituțiilor implicate în intervenția din seara de 30.10.2015 este apreciatca fiind unul sub medie, raportul constatând că există instituții care și-au făcut datoria în mod corespunzător și altele care au manifestat deficiențe. În consecință, se impune reformarea radicală și îmbunătățirea sistemului de asistență de urgențăîn caz de accidente colective, calamități și dezastre în fază prespitalicească, precum și a asistenței de urgență în cadrul spitalelor”, este concluzia raportului.

RAPORTUL INTEGRAL AL CORPULUI DE CONTROL AL GUVERNULUI, PE CAZUL COLECTIV