Raport îngrijorător despre alfabetizarea elevilor români. Doar 11% se încadrează în categoria „funcțional”
Gradul de literație pentru elevii din România din clasele primare și gimnaziale este foarte scăzut, doar 11% întețeleg în întregime ceea ce citesc, informează Antena 3.
42% dintre elevi sunt analfabeți nefuncționali
Un raport național de literație identifică faptul că 42% dintre elevii cu vârstele cuprinse între 6 și 14 ani se plasează în zona cu „grad nefuncțional”, 47% sunt în zona „minim funcțional” și doar un procent de 11% se află în categoria „funcțional”.
După finalizarea a două cicluri școlare, elevii înregistrează o scădere a nivelului de nefuncționalitate cu 4% și o creștere a nivelului de funcționalitate cu doar 1%, potrivit raportului.
Fetele sunt mai funcționale decât băieții
Fetele au performanțe mai bune decât băieții, iar gradul de nefuncționalitate în rândul fetelor este de 40%, în comparație cu 44%, cât se înregistrează în rândul băieților.
Și la gradul de funcționalitate, fetele sunt cu 4% în fața băieților.
La ultima ediție de anul trecut, în Raportul Național de Literație s-a observat faptul că elevii nefuncționali din clasele 1-8 nu înțeleg ceea ce citesc, nu pot argumenta cu ipoteze și concluzii, nu pot face asemănări și diferențe între personaje și nu pot clasa realitatea într-un context general.
Acest document a fost realizat de platforma Brio teste standardizate pentru elevi alături de șapte organizații nonprofit specializate în domeniul educației.