Purtătorul de cuvânt al TAROM, despre haosul de pe aeroporturi: „Avem o situație neprevăzută. Sunt peste 2.000 de pasageri sunt afectați de anularea zborurilor” (VIDEO)

Purtătorul de cuvânt al TAROM, despre haosul de pe aeroporturi: Avem o situație neprevăzută. Sunt peste 2.000 de pasageri sunt afectați de anularea zborurilor (VIDEO)
Sursa foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Purtătorul de cuvânt al TAROM, Alexandru Anghel, a spus într-o intervenție pentru B1 TV că haosul din cadrul companiei aeriene a afectat 2.000 de pasageri, în urma anulării zborurilor.

Purtătorul de cuvânt al TAROM, despre haosul de pe aeroporturi

“Avem o situație neprevăzută, o situație mai puțin comună în care avem 29 de colegi piloți sau comandanți care s-au declarat inapți de zbor pentru astăzi, iar ca rezultat avem cred căpuțin mai mult de 2.000 de pasageri afectați în urma anulării acestor zboruri”.

Alexandru Anghel a mai spus că sunt întâlniri la Ministerul Transporturilor pentru identificarea unor soluții:

“Sunt întâlniri de lucru, sunt întâlniri pentru identificarea de soluții și pentru a rezolva această situație și în a găsi soluții nu doar pentru reluarea imediată a zborurilor ci pentru rezolvarea situației de fond.

Piloții au în primul rând această declarație de inapt de zbor pe care o pot invoca din diverse motive, de la o stare fizică la o stare de stres, poate efectele medicamentelor sau orice altceva care îi pot împiedica să își desfășoare meseria așa cum trebuie. Pot invoca acest motiv. Este reglementat în legislația specifică. Este clar că nu este o situație normală să avem un număr așa mare de incidențe, tocmai de aceea sunt aceste întâlniri de lucru pentru a găsi soluții”.

Alexadru Anghel a mai precizat că este posibil ca anumiți piloți să invoce faptul că sunt inapți de zbor din cauza suprasolicitării:

“Este posibil dacă au făcut această mențiune. Nu pot să vă confirm, nu am văzut o întâmpinare din partea lor cu solicitări sau poziții.

Nu am datele să știu specific dacă în anumite cazuri sunt depășiri. Piloții au un anumit număr de ore de zbor iar ei nu pot pleca după depășirea acestor ore”.

În același timp TAROM caută soluții pentru cei 2.000 de pasageri afectați, care vizează rerutarea sau acomodarea pentru cei blocați pe aeroport:

“Pentru cei 2.000 de pasageri avem echipe care lucrează pentru soluții de rerutare sau acomodare. Încă de aseară de la anunțarea primelor amânărid e cursă, cele de Cairo, Beirut și Aman, încă de la anunțare în jurul orei 00-1:00 colegii caută soluții pentru a-i reruta, pentru a găsi alte variante de deplasare sau de acomodare pentruc ei care sunt în aeroport. Pentru pasagerii care află că urmează să se amâne cursa îi rugăm fie să se îndrepte către agenția unde au luat biletul, fie să meargă către TAROM, agențiile noastre sau către linia de asistență și să discute cu un reprezentant TAROM pentru soluția specifică lui”.

Tags:
Urmăriți B1TV.ro și pe
`