Purtătorul de cuvânt al Tarom confirmă că s-a ajuns la un acord privind reluarea zborurilor: „Creșterile salariale ale piloților urmează să fie realizate în cadrul contractelor individuale de muncă” (VIDEO)

Publicat: 09 07. 2024, 10:30
Actualizat: 09 07. 2024, 10:31
Sursa foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Alexandru Anghel, purtătorul de cuvânt al Tarom, a confirmat marți într-o intervenție pentru B1 TV că s-a ajuns la un acord pentru reluarea zborurilor, încheiat între conducerea companiei și piloții Tarom:

Purtătorul de cuvânt al Tarom confirmă că s-a ajuns la un acord privind reluarea zborurilor

“Este o situație pe care o catalogăm ca neobișnuită, în același timp din punct de vedere tehnic nu poate fi încadrată ca grevă. Cert este că s-a soldat cu anularea acestor zboruri de ieri. La finalul întâlnirii de lucru de luni s-a ajuns la o concluzie care asigură un deznodpmânt acestei situații și duce către reluarea programului normal de zbor. Atât Consiliul de Administrație, cât și personalul navigant au ajuns la un acord pe aceste aspecte de natură salarială și pentru majorarea salariului personalului navigant. Urmează să fie realizate în cadrul contractelor individuale de muncă, cu membri în echipă”.

În ceea ce privește creșterea salarială oferită piloților, Alexandru Anghel a precizat că alocarea este individuală pentru fiecare pilot în parte:

“În primul rând că alocarea este individuală pentru fiecare în parte. Să vedem mai întâi cum se concluzionează. Deocamdată este un acord încheiat între Consiliul de Administrație și personalul navigant care permite reluarea programului normal, aceste majorări urmând să fie introduse în constractul individual de muncă”.

În ceea ce privește pasagerii afectați de situația de la Tarom, aceștia pot beneficia de rambursarea costurilor pentru bilet:

“Pasagerii sunt cei care sunt la mijloc iar de îndată ce am avut primele anulări, după aceasta s-a intrat în contact cu pasagerii, pentru fiecare zbor care a fost anulat s-a procedat la fel. S-a trecut prima dată la rerutare, înc azul în care au fost zboruri disponibile, suntem în perioada estivală, este o aglomerație destuld e mare în aeroporturi iar gradul de ocupare este ridicat în aviaone, așa că nu există multe disponibilități, dar cele pe care le-am identificat au fost folosite, oamenii au fost rerutați, apoi s-a trecut la reprogramarea zborurilor pentru zilele următoare și se procedează și la rambursarea costurilor pentru bilet”.