PSD preia încet, dar sigur, portul Constanţa de la Ministerul Transporturilor
PSD vrea să preia portul Constanţa de la Ministerul Transporturilor prin intermediul primarului Radu Mazăre. Conform unui proiect de lege depus mai mulţi parlamentari social-democraţi, 60% dintre acţiunile Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Constanţa urmează să treacă în administraţia primăriei şi a Consiliului Judeţean.
Printre semnatarii proiectului controversat se numără Eduard Martin, Manuela Mitrea şi Alexandru Mazăre, ultimul dintre ei nimeni altul decât fratele edilului de Constanţa.
Concret, 31% din acţiunile deţinute de către Ministerul Transporturilor vor ajunge la Consiliul Local Constanţa în timp ce 15% se vor duce la Consiliul Judeţean, controlat de mâna dreaptă a lui Radu Mazăre, Nicuşor Constantinescu. Restul procentelor se vor împărţi între consiliile din Agigea, Năvodari şi Mangalia. La fondul proprietatea vor rămâne 20% din acţiuni în timp ce Ministerul Transporturilor păstrează doar 5%.
Conform iniţiatorilor proiectului, măsura ar putea intra în vigoare într-un an de zile. Miza acestei mutări este reprezentată de banii ce ar putea veni din dividende, banii urmând să fie folosiţi, conform autorilor proiectului, pentru proiecte sociale. Asta deşi în ultima vreme, principalul susţinător al acestei iniţiative, Radu Mazăre s-a remarcat mai mult prin prezentări de modă şi organizarea de carnavaluri.
„Vreau să vă spun că fondurile pe care portul le atrage vor fi aceleaşi pe care autoritatea le-a accesat în toţi aceşti ani precedenţi. Sunt fonduri structurale care sunt accesate prin Programul Operaţional Sectorial Transport, prin girul unităţii de management din cadrul Ministerului Transporturilor. Aceste programe vor merge înainte, există o negociere pentru finanţări începând cu 2014 la nivel de minister, nimic nu va împiedica autoritatea să deruleze aceste proiecte prin unitatea respectivă din Ministerul Transporturilor ca şi până acum” a declarat Alexandru Mazăre, senator PSD, potrivit România Liberă.
Până când proiectul va intra în vigoare, portul va fi condus conform rigorilor impuse de memorandumul cu FMI care prevede introducerea managementului privat. Din cele 800 de candidaturi depuse, pe lista scurtă au mai rămas cinci persoane. Favorit să preia însă managementul companiei este Lucian Băluţă, nimeni altul decât preşedintele Organizaţiei Municipale a PSD Constanţa. Acest fapt nu îi impresionează însă pe semnatarii proiectului care susţin, senini, ca este vorba despre o simplă coincidenţă.
http://static.mediadirect.ro/player-preload/swf/preloader/preloader.swf