Linia feroviară directă București – Giurgiu – Ruse urma să fie deschisă în toamna anului 2023, dar problemele de construcție au amânat finalizarea proiectului pentru anul viitor, susține publicația bulgară Kapital, citată de Rador, potrivit G4Media.ro.
Stația finală a liniei va fi Aeroportul Otopeni, acolo unde trenurile de la Ruse vor ajunge în mai puțin de o oră. Presa bulgară notează că proiectul face parte din strategia Bucureștiului de introducere a trenurilor metropolitane în partea de sud a orașului, dar că este foarte important și pentru locuitorii din nordul Bulgariei, pe care statul bulgar i-a lăsat fără acces la trenuri și drumuri de mare viteză.
Kapital a explicat că lansarea liniei va deschide Otopeniul pentru întreaga parte de nord a Bulgariei și va lega mai mult regiunea de București, fiind importantă inclusiv pentru comerțul dintre cele două state, care sunt conectate doar prin două poduri perturbate permanent de ambuteiaje și controale.
Prima dintre cele două etape ale proiectului este legată de redeschiderea traficului feroviar peste râul Argeș, între Vidra și Grădiștea/Comana. Podul a fost distrus după inundațiile din 2005, astfel că transportul feroviar a fost deviat prin Videle, o situație care a mărit semnificativ timpul de călătorie. Prima etapă se va încheia în curând.
A doua etapă cuprinde și modernizarea infrastructurii feroviare dintre stațiile București-Nord – Giurgiu-Nord – Giurgiu graniță, și creșterea vitezei. Execuția va începe în 2023.
Finalizarea primei etape va fi îndeajuns pentru a reduce deja timpul de transport și mărfuri cu 80 de minute. Pe de altă parte, pe termen lung, modernizarea liniei de cale ferată va spori viteza de exploatare și condițiile de siguranță pentru călători și mărfuri, ceea ce va face transportul feroviar mai atractiv și mai competitiv.