Proiectul de Hotărâre de Guvern inițiat de ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, prin care Aeroportul Tuzla – operat de Regional Air Services, firmă controlată de Dorin Ivașcu – ar putea beneficia de serviciile unui punct de trecere a frontierei și ale unui birou vamal de frontieră, are la bază un raport din anul 2013, atunci când ministru al Transporturilor era Relu Fenechiu, condamnat definitiv la închisoare pentru fapte de corupție. Ministerul Afacerilor Interne se opune proiectului, considerând că acesta implică un risc de securitate, potrivit NewsWeek România.
“Având în vedere Raportul nr. MT/23819/27.05.2013 al comisiei de evaluare înfiinţată conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr.791/2009privind condiţiile pentru certificarea aeroporturilor civile internaţionale sau deschise traficului aerian internaţional, ministrul Transporturilor, prin Ordinul nr. 1133/2013, Ministerul Transporturilor a aprobat certificarea ca aeroport deschis traficului aerian internaţional a Aeroportului Tuzla, urmând ca ordinul să intre în vigoare la data aprobării deschiderii punctului de trecere a frontierei de stat şi a biroului vamal de frontieră pe Aeroportul Tuzla”, se arată în nota de fundamentare a proiectului de Hotărâre de Guvern, potrivit sursei citate.
În decembrie 2017, proiectul a ajuns ăn atenația Secretariatului General al Guvernului, care a pasat-o apoi către Ministerul Transporturilor și Ministerul Internelor.
Un an mai târziu, în 2018, proiectul a fost repus în discuție de șefa MAI din acel moment, Carmen Dan, membră a Guvernului Dăncilă. Nici atunci însă acesta nu a trecut de Guvern.
În 2019, proiectul a revenit la Ministerul Transporturilor, condus atunci de actualul ministru al Internelor, Lucian Bode. Potrivit unor surse citate de Newsweek România, Bode a respins proiectul, pe motiv că legea interzice amplasarea unui punct de trecere a frontierei pe un teren privat, punct de vedere care, între timp, ar fi ajuns pe masa actualului ministru, Cătălin Drulă.
Sursele citate menționează însă că Drulă nu este dispus să renunțe la proiect, deși a primit un avoz negativ din partea MAI. Nici Poliția de Frontieră nu este de acord cu proiectul.
Newsweek Româniamai notează că cel care i-a pus în față acest proiect lui Lucian Bode este Mihail Victor Ionescu, șeful Direcției Aviație Civilă din Ministerul Transporturilor și membru în Consiliul de Administrației al Autorității Aeronautice Civile din România.
Pentru acest proiect promvat de ministrul Cătălin Drulă ar fi nevoie inclusiv de un aviz din partea Comisiei Europene, având în vedere că este vorba despre un nou punct de trecere a frontierei. În plus, chestiunea este cu atât mai delicată, cu cât acest punct se află foarte aproape de aeroportul Mihail Kogălniceanu, punct strategic și militar esențial în regiune.