Principalele caracteristici: deplasament total 3000 – 3500 tone, lungime 110 metri, pescaj de 5,5 metri
Corveta Europeană de Patrulare este prezentată ca cap de afiș pentru integrarea europeană a apărării a celor mai noi membri: Danemarca și Norvegia, aceștia alăturându-se membrilor de amintiți.Bugetul actual acoperă segmente ale navei precum propulsia, integrarea platformelor fără pilot și designul modular, care vor permite posesorilor viitori să-și pună propriile radare, sisteme de luptă și armament de bord; de-asemenea, sunt în desfășurare studii pentru a reduce numărul echipajului cu o treime față de standardele anterioare, conform sursei citate.
Dincolo de implicarea industrială de bază a Navantia din Spania, Grupul Naval al Franței, Fincantieri și Navaris din Italia – joint-venture-ul lansat de ultimele două firme – sunt acum la bord 40 de firme din 12 țări, inclusiv Kongsberg, Siemens, Rolls-Royce, MAN și MTU.
Numărul mare de specialiști implicați calculează posibilitatea ca propulsia să fie complet electrică
„Versiunea completă de luptă ar fi proiectată pentru a fi utilizată în Marea Mediterană cu capabilități de război anti-aer, anti-suprafață și anti-submarin, inclusiv rachete sol-aer și torpile”, a precizat Quondamatteo citat de Defense News.
O versiune italiană ar putea avea un tun de calibrul 3 inchi, un sistem de arme aproape și un sistem de rachete de apărare punctuală, în timp ce toate versiunile ar găzdui un elicopter de dimensiuni medii și o stație de misiune modulară, a adăugat el considerând că până în 2028, aproximativ jumătate din corvetele din lume se vor apropia de sfârșitul serviciului operaționa
În prezent, România dispune de trei corvete învechite și fumegânde din generația anilor 1980 total inadaptate războiului și provocărilor actuale
Zile decisive și pentru programul României „Corveta multifuncțională”: conform Defense Romania, programul e blocat din 2019 când asocierea dintre Naval Group și Șantierul Naval Constanța a câștigat licitația pentru construirea a patru corvete Gowind 2500 dar și modernizarea bătrânelor fregate Regina Maria și Regele Ferdinand. Însă contractul nu a fost semnat din cauza unor neînțelegeri între părți.