O cercetare realizat de World Vision România a demonstrat că, în România, statutul de agricultor este considerat ca unul inferior și nedorit de tineri.
Mai mult, atractivitatea redusă a sectorului agricol, precum și scăderea numărului de absolvenți ai liceelor agricole reprezintă factori care au contribuit la scăderea nivelului de pregătire a proprietarilor de ferme din România.
DEZVĂLUIRI ȘOC DESPRE ANDREEA MARIN. ESTE VORBA DESPRE SINUCIDERE (GALERIE FOTO)
În acest context, asociația WWR oferă mai multe programe de promovare a liceelor agricole.
„Încă din anul 2014, fundația World Vision România (WVR) a identificat educația agricolă ca fiind un element cheie în bunăstarea rurală, iar din anul 2015 lucrăm într-un consorțiu cu alte patru organizații non-guvernamentale, Junior Achievement România (JAR), Civitas pentru Societatea Civilă – filiala Cluj, Centrul pentru Educație Economică și Dezvoltare din România (CEED) și Centrul Român de Politici Europene (CRPE) – în parteneriat cu Romanian-American Foundation și sprijinim 11 licee agricole să poată oferi programe educaționale relevante pentru economia locală și axate pe formarea viitorilor fermieri și întreprinzători din agribusiness”, a declarat Crenguța Bărbosu, senior program manager Agriculture & Economic Development la WWR, pentru fermierinromania.ro.
Mai precis, fundația WWR derulează un program prin care 11 licee cu profil agricol să se promoveze pe plan local.
Astfel, proiectul a finanțat, începând cu anul 2016, producții de filme de prezentare pentru fiecare liceu, producții ale unor filme de promovare a meseriilor agricole, crearea de pagini de Facebook, actualizarea site-urilor liceelor agricole, broșuri de prezentare pentru oferta educațională și un training de promovare derulat pe parcursul a două zile.
Mai mult, cele 11 licee au primit granturi de promovare (2.000 de dolari pentru fiecare liceu), un sprijin financiar care le oferă posibilitatea de a le prezenta elevilor din școlile gimnaziale din regiune teme legate de agricultură și, totodată, oferta școlară.
Însă, în ciuda eforturilor de a crește popularitatea liceelor agricole în rândul elevilor din învățământul gimnazial și de a promova liceul prin exemplificarea oportunităților de carieră și de dezvoltare de afaceri în domeniul agricol, majoritatea școlilor de profil s-au lovit de percepția negativă a elevilor, părinților și profesorilor.