Produsele din mărcile proprii ale magazinelor nu sunt printre opțiunile de cumpărare ale românilor. Care este motivul
:format(webp):quality(80)/http://www.b1tv.ro/wp-content/uploads/2023/08/hanson-lu-sq5P00L7lXc-unsplash-1620x1080.jpg)
Produsele marcă proprie ale supermarketurilor, deși mai ieftine, nu se numără printre opțiunile de cumpărare ale românilor. Clienții sunt atrași să cumpere produse de la branduri consacrate prin promoții și oferte, precum „al doilea la jumătate de preţ” şi „multi-pack”.
Goana după promoţii a devenit aproape sinonim cu obiceiul de cumpărare al românilor. Un sfert din totalul cumpărăturilor este reprezentat de oferte. Se caută preţuri mici în magazine, dar şi online, unde supermarketurile virtuale propun reduceri de nerefuzat, relatează Observator News.
„Din fiecare, nu din marca proprie a magazinului! Sunt mai bune calitativ!”, a spus un client.
„Tot folosim branduri şi suntem siguri că sunt ok! Aşa, dacă cumperi ceva no-name, nu ştii ce e acolo!”, a spus un alt client.
„Vedem o schimbare în comportamentul clientului, într-adevăr. Cumpără mai mult branduri cunoscute, mai ales la produsele care au perioadă îndelungată de valabilitate. Am avut o promoţie de 40% cu un brand foarte cunoscut şi am vândut de 100 de ori mai mult decât într-o zi normală”, a declarat Michael Kaiser, CEO supermarket online.
Românii, europenii care evită produsele de la mărcile proprii ale magazinelor
Detergenţii sunt una dintre categoriile foarte căutate la magazinele care vând produse cu discount, cumpărătorii fiind determinați de diferenţele mari de preţ.
„Vom vedea o tendinţă de a face stocuri, mai ales dacă vorbim despre produse care nu sunt proaspete. Vorbim despre foarte mult timp petrecut pentru a crea o legătură cu consumatorul şi atunci când avem un client care are de ales între cele două, întotdeauna va alege brandul cunoscut care este la promoţie”, a explicat Elena Filip, specialist în retail.
Comercianţii spun că românii, comparativ cu alți europeni, cumpără mai puține produse ce aparțin de mărcile proprii din magazine.
„În Europa mărcile proprii sunt la un grad mult mai mare decât în România. Ajungem la 47% în Spania, Germania 41%, 34% Marea Britanie. În coşul românului de cumpărături găsim un amalgam de produse: şi produse marcă proprie, produse low-cost, produse ieftine, dar în acelaşi timp găsim şi produse premium. Nu se întâmplă asta nicăieri în Europa”, a spus Feliciu Paraschiv, preşedinte Asociaţia comercianţilor mici şi mijlocii.
Potrivit unui studiu, pentru prima dată în România, cota de piaţă a produselor marcă proprie a scăzut anul trecut de la 25% la 24%.