Produsele de sărbători apar la vânzare tot mai devreme: „Nu este ca și cum rafturile sunt jumătate de Halloween și jumătate de Crăciun…”/ Care este strategia comercianților

Produsele de sărbători apar la vânzare tot mai devreme: „Nu este ca și cum rafturile sunt jumătate de Halloween și jumătate de Crăciun...”/ Care este strategia comercianților
Sursa foto. Shutterstock

Sezonul sărbătorilor de iarnă în magazine începe tot mai devreme, odată cu apariția produselor specifice Crăciunului imediat după încheierea Halloween-ului sau chiar înainte. Acest fenomen a devenit o tendință crescândă, iar comercianții încep să se bucure de cereri tot mai mari din partea clienților. Pentru aceștia, sărbătorile de iarnă reprezintă unul dintre cele mai profitabile momente ale anului, relatează Româniatv.net.

Produsele de sărbători ajung în magazine tot mai devreme

Comercianții cu amănuntul nu mai așteaptă nici măcar până la jumătatea lunii noiembrie pentru a umple rafturile cu portocale de ciocolată, dulciuri festive și alte produse specifice sezonului de iarnă. Deși unii clienți se pot plânge atunci când văd produse de Crăciun atât de devreme, experții și datele din industrie arată că această tactică funcționează. Astfel, comercianții cu amănuntul se grăbesc să intre în spiritul sărbătorilor pentru a atrage clienții și pentru a-și maximiza vânzările.

„Oamenii mi-au spus că lucrurile de Crăciun sunt în unele magazine încă din septembrie. Nu este ca și cum rafturile sunt jumătate de Halloween și jumătate de Crăciun, dar este începutul imboldului”, spune Isabelle Szmigin, profesor de marketing la Universitatea din Birmingham, Marea Britanie.

În timp ce comercianții cu amănuntul concurează pentru vânzările din perioada Crăciunului, una dintre cele mai simple modalități de a aduna profituri în mijlocul campaniei de publicitate, promoții și vânzări ale rivalilor este de a începe să vândă mai devreme.

„Când un comerciant cu amănuntul începe să vândă mai devreme bomboane de Crăciun, ceilalți îi urmează exemplul pentru a rămâne competitivi, deoarece nimeni nu vrea să piardă vizitele clienților în favoarea celor care oferă produse de sărbători în avan”, a explicat Jason Dubroy, analist independent de retail cu sediul în Toronto.

Anul acesta, conform Asociației Naționale a Comercianților cu Amănuntul din Statele Unite (National Retail Federation – NRF), se estimează că oamenii vor cheltui în medie aproximativ 900 de dolari pentru cumpărături de Crăciun și alte festivități de sfârșit de an.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`