Primul tren electric achiziționat de România în ultimii 40 de ani a fost atacat cu pietre și intră în reparații

Primul tren electric achiziționat de România în ultimii 40 de ani a fost atacat cu pietre și intră în reparații
Primul tren electric în România după 20 de ani. Captură Video B1 TV
Primul tren electric achiziționat de România în ultimii 40 de ani a intrat deja în reparații, după ce a fost lovit cu pietre de un grup de persoane în zona Periș, la întoarcerea de la Centrul de Testare Făurei. Atacul a cauzat daune semnificative, incluzând geamuri sparte, necesitând reparații urgente înainte de a putea intra în serviciu.
Lucrările de mentenanță vor fi făcute într-un nou depou din București, în care s-au investit 54 de milioane de euro.

Ce dotări au noile garnituri de tren recent aduse în România?

Noul tren are șase vagoane, dotări de ultimă generație și poate să atingă o viteză maximă de 160 de kilometri pe oră. În interior, include facilități moderne pentru confortul pasagerilor, precum încălzire în pardoseală, băi echipate la standard înalt, prize electrice la fiecare rând de scaune pentru dispozitivele electronice și spații dedicate pentru bagaje voluminoase. De asemenea, trenul are o capacitate totală de 350 de locuri, cu un vagon special destinat clasei I, oferind un nivel suplimentar de confort și servicii.

Când vor putea românii să călătorească cu noul tren?

Momentan, garnitura se află în teste și în curs de certificare, însă reprezentanții companiei spun că ar putea porni la drum cu călători până la finalului anului.

În 2025 ar urma să ajungă și celelalte 36 de trenuri din lotul cumpărat de statul român.

Procesul de testare și certificare este unul complicat și de durată, spun reprezentanții producătorului. In plus, înainte de a intra în circulație, trenul trebuie să parcurgă 10.000 de kilometri în rețeaua națională.

În total au fost cumpărate 37 de astfel de trenuri. Celelalte ar urma să ajungă în țară până la finalul anului viitor.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`